پرداخت قبض و روش های آن

روش های پرداخت قبض و استعلام قبض و پرداخت جریمه خلافی

پرداخت قبض و روش های آن

روش های پرداخت قبض و استعلام قبض و پرداخت جریمه خلافی

راهنمای جامع پرداخت قبض و روش های آنلاین پرداخت اینترنتی

  

پرداخت قبض ، کاری است که همه ما چندین بار در روز آن را تکرار می کنیم. روش های پرداخت قبض به سرعت در حال بروز شدن و شامل نوآوری های جدید پرداخت می باشد. با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی و وابستگی روزافزون افراد جامعه به وسایل ارتباطات جمعی علی الخصوص تلفن همراه این امکان برای موسسات مالی فراهم شده است که تمام خدمات پرداخت قبض و نقل و انتقال های مالی را از طریق این ابزار ها ارائه کنند تا با بهره گیری به جا و مناسب از ظرفیت و پتانسیل تلفن های همراه علاوه بر کاهش هزینه های بانکی و جلب رضایت بیشتر مشتریان به کاهش هزینه های دولت و بانک مرکزی از قبیل هزینه های مرتبط با تولید و امحای اسکناس و ضایعات اجتماعی ناشی از حمل واستفاده از پول نقد در جامعه کمک نمایند و با حذف قبوض کاغذی و پرداخت های دستی گامی بلند در راستای فین تک برادشته شود. امروزه روش های بسیار متفاوتی برای پراخت قبوض به کار می رود. با بررسی روند سیر تکاملی پرداخت باید گفت که صنعت پرداخت به مرحله بلوغ خود رسیده است. شاید سوال اساسی که در حوزه پرداخت آنلاین قبض برای کاربران  مطرح میشود این است که کدام روش پرداخت را انتخاب نمایند؟  در ادامه روش های پرداخت آسان قبض و راه های مشاهده قبض و استعلام قبوض را معرفی خواهیم کرد. 

پرداخت قبض با دستگاه خود پرداز

با استفاده از کارت های عضو شتاب و با داشتن رمز اول می توانید تمامی قبض های خود را از همه خودپرداز های بانکی پرداخت کنید. در این روش پرداخت، نیاز به دانستن شناسه قبض و شناسه پرداخت می باشد که بر روی قبض کاغذی مربوطه درج شده است. البته در صورت استفاده از خودرپرداز بانک تجارت برای پرداخت قبض موبایل( پرداخت قبض تلفن همراه ) و تلفن ثابت  نیازی به شناسه قبض و شناسه پرداخت نخواهد بود.  تمامی مشترکین اپراتور همراه اول می توانند با انتخاب  " شماره تلفن" در دستگاه خودپرداز، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده، سپس با مشاهده و تایید مبلغ و شماره تلفن همراه، عملیات پرداخت را تکمیل نمایند . همچنین مشترکین تلفن ثابت استان های تهران ، البرز و مازندران نیز با انتخاب گزینه "شماره تلفن" با ورود شماره تلفن ثابت به همراه کد شهر مربوطه از پرداخت بدون شناسه پرداخت و شناسه قبض ، برخوردار هشتند.

پرداخت با پورتال های اینترنتی پرداخت (پرداخت آنلاین

تعداد زیادی از وبسایت ها و پورتال های پرداخت امکان پرداخت انواع قبوض را فراهم می کنند. برای نمونه میتوان سامانه پرداخت قبوض بانک صادرات، پرداخت قبوض بانک ملت، بانک پاسارگاد و پرداخت قبضینو را نام برد. با استفاه از سامانه های مذکور، برای پرداخت  قبض موبایل( همراه اول)، قبوض آب، برق، گاز،عوارض شهرداری و غیره، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک ها نیست! شما می توانید با در اختیار داشتن یکی از کارت های بانکی عضو شتاب، به راحتی و در حداقل زمان ممکن، عملیات مثل دریافت ریز قبض همراه اول، پرداخت قبض ایرانسل، پرداخت قبض موبایل، مشاهده ریز صورتحساب همراه اول و پرداخت قبض گاز تاریخ گذشته و پرداخت قبض تلفن همراه را انجام دهید.

برای  انجام پرداخت اینترنتی قبض لازم  است که دارای یکی از کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب کشور باشید و  اطلاعات زیر را داشته باشید.  
شماره کارت 
رمز دوم کارت (PIN2) 
رمز کارت (PIN) 
کد اعتبار سنجی دوم CVV2 
تاریخ اعتبار کارت

پرداخت با کد دستوری (USSD) 

استفاده از کد های USSD (‌یو.اس.اس.دی) یکی از آسان ترین راه های پرداخت می باشد. در این روش بر خلاف  پرداخت قبوض اینترنتی نیازی به اتصال اینترنت نیست و کلیه عملیات آفلاین می باشد.  با شماره گیری  *کد USSD#  از خدمات بانکی پرداخت آفلاین قبض و .. استفاده کرد. در لیست زیر شماره USSD برای بانک ها ذکر شده است.  
کد USSD آپ (پرشین سوییچ) #۷۳۳* 
کد USSD جیرینگ #۱۲۳* 
کد USSD باجه ایرانسل #۱۰۰* 
کد USSD همراه ۲۴ #۷۲۴* (پرداخت الکترونیک سامان) 
کد USSD مبنا کارت آریا #۷۷۰* 
کد USSD بانک انصار #۷۶۳

پرداخت های موبایلی جایگزین های جدید و استاندارد پرداخت

گوشی های هوشمند، عادت های خریداران را تغییر دادند. امروزه بسیاری از افراد به پرداخت های آنلاین گرایش دارند و دوست دارند خرید های خود را از طریق موبایل ها یا کامپیوتر های شخصی شان انجام دهند. در پرداخت قبوض با نرم افزار، مشترک پس از نصب اپلیکیشن های پرداخت قبوض و ثبت نام کردن در آن ها ضمن امکان مشاهده صورت حساب های موجود و استعلام قبض، پرداخت قبض تلفن همراه و پرداخت قبض جریمه با موبایل  و ... در پنل کاربری را دارد. استفاده از نرم افزار های پراخت و  پرداخت اینترنی قبض بارکدخوان بسیار فراگیر شده است و به نظر مردم از نرم افزار های پرداخت به عنوان یک سیستم حسابداری جزئی هم استفاده می کنند که مقدار پرداخت های ماهانه و گروهی را به سادگی ارائه می نماید.

از جمله اپلیکیشن های معروف، پرداخت آپ و پرداخت قبضینو می باشند که پرداخت قبض جریمه با آپ بیشترین استفاده در میان کاربران را دارد. اپلیکیشن قبضینو امکان پرداخت تجمعی قبض و پرداخت جریمه بدون شناسه و استعلام خلافی را دارد.  با قبضینو این امکان وجود دارد که ضمن استعلام قبض ها تنها با یک بار عضو شدن پیام های شرکت های گاز و برق و آب و .. را دریافت نمایید. برای مثال پرداخت قبض تلفن ثابت بدون شناسه پرداخت اینترنتی قبض گاز و .. از ویژگی های قبضینو می باشد. علاوه بر امکان پراخت همه قبوض توسط نرم افزار پرداخت قبضینو، سادگی و گزارش های دقیق و دوره ای همراه با سرعت و امنیت بالا از ویژگی های اپلیکیشن پرداخت قبضینو می باشد.

 

در بسیاری از قبوض مانند قبض خلافی خودرو، قبض برق و قبض گاز و ... پس از پرداخت قبض، میزان بدهی به شرکت مربوط صفر نمی شود به عبارتی قبض پرداخت شده در سیستم با تاخیر ثبت می شود و شما هر چند قبوض خودر را پرداخت کرده اید ولی همچنان شما را به عنوان بدهکار در نظر می گیرد. در این پست از وبلاگ پرداخت قبضینو روش های پیگیری قبوض پرداخت شده به همراه پرداخت دو باره و تکراری قبض  را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پیگیری پرداخت قبض

پرداخت قبض با قبضینو 

اگر از سامانه پرداخت قبض اینترنی قبوض خود را پرداخت نمایید میتواند از بخش پیگیری سوابق قبضینو،‌ وضعیت قبض خود را مشاهده کنید. کافی است به آدرس https://ghabzino.com/history  مراجعه کنید و پس از ورود به سامانه پرداخت قبضینو، قبض مودر نظر خود را پیگیری کنید. 

پرداخت قبض با سایر سامانه های پرداخت اینترنتی

اگر برای پرداخت قبض از سایر روش های پرداخت به جز پرداخت قبضینو استفاده کرده اید، پیگیری قبض بستگی به سامانه پرداخت قبض مورد استفاده می باشد. معمولا اکثر سامانه ها امکان پیگیری قبض پرداخت شده رو ندارند. ولی به صورت موردی میتواند از شرکت های اریه دهنده خدمات مثل وبسایت شرکت برق و وبسایت شرکت گاز و ...این گونه قبض ها پیگیری کرد. در ادمه آدرس مربوط به هر کدام را شرکت ها را ذکر خواهیم کرد.  حتما به مهلت پرداخت قبضی که پرداخت می کنید دقت فرماید.

پیگیری قبض برق تهران

برای پیگیری قبض برق میتوانید به وب سایت اداره برق با عنوان سیستم رویت اطلاعات مشترکین برق به آدرسhttps://www.tbtb.ir/index.jsp?fkeyid=&siteid=1&pageid=646مراجعه فرماید. در وبسایت شرکت برق  از بخش" رویت اطلاعات صورت حساب مشترکین خاص"  مربوط به کاربران ویژه اداره برق می باشد و بخش "رویت اطلاعات صورت حساب کلیه مشترکین" برای مشترکین عمومی در نظر گرفته شده است که با وارد کردن شناسه قبض یا رمز یارانه و یا شماره پرونده اقدام به استعلام و پیگیری قبض برق نمایند. متاسفانه این سایت فقط برای شهر تهران امکان پیگیری را دارد.

پیگیری قبض پرداخت شده و قبض برق

پیگیری قبض گاز 

مشترکین گاز شهری میتوانند برای پیگیری قبض گاز شهری به وب سایت شرکت گاز به آدرس اینترنتی http://www.nigc.ir/Portal/Home/ مراجعه نمایند.  با وارد کردن شناسه اشتراک قبض گاز خود میتوانید قبض خود را پیگیری و استعلام کنید.

پیگیری قبض پرداخت شده تلفن ثابت 

با مراجعه به سایت پرتال مخابرات ایران به آدرس https://www.tci.ir میتواند اقدام به استعلام و پیگیری قبض تلفن ثابت و مشاهده قبض میان دوره ای تلفن کنید. 

مشترکین تلفن ثابت تهران میتوانند به سایت خدمات اینترنتی تلفن ثابت استان تهران به آدرس  https://eservice.tct.ir/eCare/view/mainpage مراجعه نمایند.

در صورت پرداخت قبض تلفن ثابت از ۱۸ ۱۸ نیازی به پیگیری آن نیست. زیرا مقدار بدهی به صورت آنلاین پاک میشود.

از مزایای سامانه پرداخت قبض ۱۸۱۸  این است که پس از پرداخت کمتر از دو دقیقه تلفن وصل می‌شود در حالی که از راه‌های دیگر باید ۴۸ ساعت بگذرد و اگر در این مدت مشکل قطعی رفع نشد باید حضوری به مخابرات مراجعه کنند.

پیگیری قبض تلفن ثابت ۱۸۱۸

پیگیری قبض پرداخت شده بانک ملی

به منظور ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری و انجام خدمات بانکداری الکترونیک سامانه درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملی ایران راه اندازی گردید. اگر از طریق سامانه پرداخت قبض بانک ملی قبض خود را پرداخت کرده باشید میتواند به آدرس پیگیری قبض ملی به نشانی https://bmi.ir/fa/ghobooz.aspx مراجعه فرماید. 

 

پیگیری قبض جریمه پرداخت شده 

قبض جریمه و خلافی  حداقل پس از ۷۲ ساعت اعمال میشود. یعنی تا ۷۲ ساعت پس از پرداخت قبض، مقدار مبلغ جریمه پاک میشود. 
اگر از سامانه پرداخت قبض جریمه قبضینو استفاده کرده اید میتواند از همین سامانه قبض خلافی خودرا پیگیری نماید ولی در غیر این صورت امکان استعلام و پیگیری قبض خلافی وجود نداد و ممکن است حتی کاربر یک قبض جریمه را به اشتباه دو بار پرداخت نماید. لذا در پرداخت جرایم رانندگی دقت نماید که قبلا آن قبض را خودتان پرداخت نکرده باشید. 
هرگز از راه های غیر قانونی که با تبلیغات افراد سود جو همراه است، اقدام به پاک کردن جریمه خلافی خود نمایید. این روش ها به سادگی قابل پیگیری است و در صورت اثبات جرم قضایی دارد. 
قبض پرداختی و پیگیری
 
 
 

 

پرداخت چیست و تاریخچه پرداخت ها از دیروز تا امروز

 

پرداخت، کاری است که همه ما چندین بار در روز آن را تکرار می کنیم. امروزه روش های بسیار متفاوتی به کار می روند اما این روش ها از کجا بوجود آمدند؟ قبل از ایجاد بانک ها و کارت های اعتباری پرداخت ها چگونه انجام می شد؟ شاید جوان تر ها تصوری از پرداخت های غیر اینترنتی نداشته باشند. در ادامه میخواهیم بدانیم پرداخت به طور کلی چیست و در طول تاریخ شاهد چه تغییراتی بوده و در آینده به کجا خواهد رسید. در این سفر زمان با وبلاگ پرداخت قبضینو همراه باشید.

نظام پرداخت چیست؟

مجموعه ای از قوانین، عوامل فنی، قانونی و اجتماعی است که ارزش پولی را که بین پرداخت کننده و گیرنده وجه مبادله می شود تعیین می کند. در نظام پرداخت، زیرساخت های فناوری و زیرساخت های قانونی اهمیت دارند. 

تاریخچه پرداخت

پرداخت: تاریخچه پرداخت و روش پرداخت

1200 سال قبل از میلاد، عصر معامله پایاپای

زمانی که درباره پرداخت فکر می کنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد به احتمال زیاد پول است. اما قبل از ایجاد نظام های پرداختی، افراد با استفاده از مبادله پایاپای یا کالا به کالا خرید و فروش ها را انجام می دادند. در واقع به جای پرداخت پول از کالاهایی با ارزش برابر استفاده می کردند. با گذر زمان، بیشترین کالاهای مبادله شده تبدیل به واحدی برای خرید و فروش شدند.

1100 سال پیش از میلاد، ظهور سکه ها

حدود 1100 سال پیش از میلاد مسیح، چین اولین کشوری بود که از اشیای دایره ای شکل برای خرید و فروش استفاده کرد که به عنوان سکه تعبیر می شوند.

600 سال پیش از میلاد مسیح، اولین سکه های ضرب شده

در این زمان کشور لیدی اولین سکه های ضرب شده را به عنوان یک واحد رسمی پول در نظر گرفت. تا سال 1607 میلادی در اروپا، همچنان سکه های ضرب شده از فلز برای خرید و فروش مورد استفاده قرار می گرفتند.

800 تا 1600 میلادی، ظهور اولین پول های کاغذی یا اسکناس ها

600 سال قبل از میلاد، چینی ها از یادداشت هایی برای پرداخت استفاده می کردند اما اولین اسکناس ها در سال 1600 در اروپا ظاهر شدند که با سکه های طلا و نقره قابل معامله بودند. اولین دولتی که مبادله این پول های کاغذی را به رسمیت شناخت دولت استعماری فرانسه در کانادای امروزی بود که در سال 1635 این کار را انجام داد. در حقیقت این پول های کاغذی برای سربازان ساخته شد تا راحت تر آن ها را همراه خود جابجا کنند و برای خرید و فروش استفاده کنند. 

قرن 20 ام، ظهور کارت های بانکی

اولین کارت های بانکی در سال 1996 در انگلستان توسط بانک Barclays ارائه شد که نمونه انگلیسی بانک America Card بود که چند سال قبل در آمریکا تاسیس شده بود. اولین ایده کارت های بانکی به شکلی که مشتری بتواند از هر پذیرنده ای خرید کند در سال 1950 مطرح شد و تا سال 2002 استفاده از این کارت ها کاملا تثبیت شدند. در حال حاضر پرداخت از طریق انواع کارت ها ( Credit Card , Debit Card ) بسیار رایج است، به طوری که 32 % از درآمد ناخالص ملی انگلستان در سال 2014 از این طریق تامین شد و در ماه مارس 2016، 51.9 میلیارد دلار از طریق کارت ها خرج شد.

سال 2000، پرداخت انلاین و انقلاب تجارت الکترونیک

با رشد اینترنت، تچارت الکترونیک و قابلیت پرداخت آنلاین برای بسیاری از فعالیت های پرداختی فراهم شد. بسیاری از کسب و کارها فقط به صورت آنلاین انجام می شدند و بسیاری از تجارت ها به تجارت های الکترونیک بدل شدند. در سال 1996، Visa و Master Card مجموعه ای از قوانین و رویه های مشخص را برای پرداخت های الکترونیک در نظر گرفتند.

سال 2010، پرداخت های موبایلی جایگزین های جدید و استاندارد پرداخت

گوشی های هوشمند، عادت های خریداران را تغییر دادند. امروزه بسیاری از افراد به پرداخت های آنلاین گرایش دارند و دوست دارند خرید های خود  وپرداخت اینترنتی قبض خود را از طریق موبایل ها یا کامپیوتر های شخصی شان انجام دهند. بعد از انقلاب اینترنت و تجارت الکترونیک، اهالی کسب و کار با چالش تجارت موبایلی روبرو شدند.

اینده پرداخت ها

تکنولوژی با سرعت غیر قابل تصوری در حال پیشرفت است. کیف پول ها یا والت های موبایلی و دیجیتال، پرداخت های همتا به همتا (P2P) پرداخت های مستقیم آنلاین و ... همگی نتیجه این پیشرفت ها هستند. غول های صنعت پرداخت مثل Apple Pay , Google Pay , Amazon Pay نیز به دنبال تثبیت جایگاه خود در این صنعت هستند، چرا که آینده در انتظار فناوری ها و تکنولوژی جدید و کاربردی است.

پرداخت قبوض

خوشبختانه با شیوه‌های جدید پرداخت الکترونیکی، برای پرداخت قبوض شهری دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست و شما می‌توانید از بین روش‌های در دسترس، راحت‌ترین روش را برای پرداخت غیرحضوری قبوض انتخاب کنید. «راه پرداخت» در اینجا تلاش می‌کند که آخرین و ساده‌ترین روش‌های غیر حضوری پرداخت قبوض را به شما معرفی کند.

.

شناسه قبض و شناسه پرداخت

 پرداخت قبوض آنلاین قبوض شهری (قبض آب، قبض برق، قبض تلفن، قبض گاز، قبض عوارض شهری، قبض جریمه خودرو و دیگر قبوض) هر کدام دو شماره با عنوان «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» دارند که جهت پرداخت الکترونیکی و پرداخت غیر حضوری این قبض‌ها استفاده می‌شود.

شناسه پرداخت: شناسه پرداخت مشخص‌کننده اطلاعات مبلغ، سال و دوره قبض است.

شناسه قبض: شناسه قبض کد یکتای مربوط به قبض است که حاوی اطلاعات زیر است:

  • نوع خدمت: آب، برق ….
  • کد شرکت مربوطه مانند: برق کاشان
  • شماره اشتراک

.

در آخر هر یک از شناسه‌ها ۱یا ۲ رقم کنترل وجود دارد که در صورتی‌ که مشتری حتی یکی از شماره‌ها را اشتباه وارد کند دستگاه با محاسبه رقم کنترل، اشتباه را تشخیص داده و پیغام خطا می‌دهد و از مشتری می‌خواهد مجددا شماره صحیح را وارد کند.

امروزه روش های پرداخت در سراسر جهان در حال پیشرفت است. استفاده اپلیکیشن های پرداخت  موبایلی محبوبیت خاصی را پیدا کرده است. با گسترش کیف پول ها یا والت های دیجیتال، انواع پرداخت ها در هر زمان و هر مکانی به سرعت انجام می شوند.  اپلیکیشن های پرداخت کار های نظیر انتقال وجه فوری، کارت به کارت با گوشی  و پرداخت قبوض را به راحتی انجام مید هند. از جمله کشورهایی است که پیشرفت چشمگیری در زمینه پرداخت ها داشته است. والت های دیجیتال صنعت پرداخت این کشور را به صنعتی بدون پول نقد تبدیل خواهند کرد. با وبلاگ پرداخت قبضینو همراه باشید تا در ادامه 20 اپلیکیشن پرداخت دیجیتال هند را معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن پرداخت Airtel Money

با استفاده از این اپلیکیشن پرداخت کاربران به راحتی میتوانند حساب های پیش پرداخت ( prepaid ) خود را شارژ کنند یا قبض های خود را به روش پرداخت بعد از مصرف ( postpaid ) پرداخت کنند. همچنین می توانند به راحتی خرید های آنلاین خود را انجام دهند. Airtel Money سطح امنیت بالایی نیز دارد و برای هر معامله یا پرداخت، شما به یک رمز 4 رقمی نیاز خواهید داشت.

بهترین اپلیکیشن های پرداخت ایرانی

 

 

 اپلیکیشن پرداخت Citi masterpass

این اپلیکیشن یک کیف پول دیجیتال رایگان است که به کاربر کمک می کند تا خرید های آنلاین خود را راحت تر انجام دهند. با یکبار وارد کردن اطلاعات در این برنامه دیگر نیازی به انجام هر باره این کار ندارید.

کارت به کارت فوری با اپلیکیشن پرداخت

 نرم افزار پرداخت Citrus pay

این اپلیکیشن یکی از برترین برنامه های کیف پول یا والت دیجیتال در هند است. Citrus pay در پرداخت های روزانه و پرداخت های بزرگ کسب و کار ها نیز استفاده می شود. با وجود 800 میلیون مشتری جایگاه محکمی در صنعت پرداخت های الکترونیکی هند دارد.

انتقال وجه و پرداخت قبضینو

 

اپلیکیشن پرداخت Ezetap

این شرکت سال 2011 در بنگلور تاسیس شد. اپلیکیشن و دستگاه های دیجیتالی این شرکت به خوبی صاحبان کسب و کارها را برای پرداخت از این طریق متقاعد کرده است. رسید این پرداخت ها از طریق ایمیل یا sms برای آنها ارسال می شود.

اپلیکیشن همراه کارت

 

پرداخت با free charge

free chargeکی از معروف ترین نام ها در زمینه پرداخت های دیجیتال در هند است. این اپلیکیشن بیشتر روی جمعیت جوان تمرکز کرده و با هر بار شارژ کردن به همان میزان کوپن دریافت می کنید.

 

پرداخت دیجیتال با HDFC payzapp

این اپلیکیشن پرداخت های دیجیتال را فقط با یک کلیک راحت تر کرده است و یکی از برترین والت های هند است. با استفاده از این برنامه، کاربران می توانند انواع بلیط های هواپیما را خریداری کنند یا قبض های خود را پرداخت کنند. کافیست یکبار اطلاعات خود را وارد کنید و دیگر نگران پرداخت هایتان نباشید.

 

ICICI pockets

مردم هند دیگر کارت های اعتباری را با خود به هر جا نمی برند چرا که کیف پول های دیجیتال کار آن ها را بسیار راحت کرده است. VISA پشتیبان این شرکت است و در هر وبسایت هندی می توان از آن استفاده کرد و به راحتی می توان در هر زمان و هر مکانی برای هر کسی پول ارسال کرد.

 

خرید آنلاین با Jio Money                                                           

اپلیکیشن در سال 2016 معرفی شد. با استفاده از این برنامه می توانید تخفیفات و پیشنهادات خیلی خوبی دریافت کنید و خیلی سریع خرید های آنلاین خود را انجام دهید.

 اپلکیشن موبایلی Juspay

این اپلیکیشن با سطح امنیت بالا بیش از 650 تراکنش در روز دارد. کاربران با استفاده از آن به سادگی می توانند پرداخت های خود را فقط با یک کلیک انجام دهند.

 

 کیف دیجیتال با Lime

این اپلیکیشن در سال 2015 توسط بانک AXIS معرفی شد. Lime اولین اپلیکیشن هندی بود که کیف دیجیتال، قابلیت خرید آنلاین، پرداخت ها و خدمات بانکداری را یکجا ارائه کرد. یکی از ویژگی های قابل توجه این برنامه امکان آنالیز هزینه هاست. Lime میتواند در روی سپرده ها سرمایه گذاری کند. بنابراین تعجبی ندارد که چرا تبدیل به برترین والت موبایلی در هند شده است.

 Momo express

شرکت ارائه دهنده این والت ادعا میکند که سریعترین سیستم را دارا می باشد. این اپلیکیشن فقط در بنگلور قابل دسترس است اما خدمات بسیاری به اهالی این شهر ارائه کرده است.

 

 Mobowiki

این کیف پول دیجیتال به کاربر این امکان را می دهد تا همه پرداخت های خود را به سادگی انجام دهد. از پرداخت قبوض تا خرید از برنامه های شخص ثالث.

 

 Money on mobile

این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می دهد تا همه خرید های خود را از مراکز ثبت شده در آن انجام دهند. این برنامه چندزبانه است و پرداخت هاای آنلاین را برای جمعیت زیادی فراهم کرده است.

 

 Mswipe

این شرکت اولین ارائه دهنده دستگاه POS موبایلی در سال 2012 بود. Mswipe یک اپلیکیشن نیست اما دستگاهی است که از طریق اتصال آن به موبایل خود می توانید از کارت های اعتباری استفاده کنید. شاید این خدمت یک کیف پول دیجیتال نباشد اما در واقع برای پرداخت های غیر نقدی به کار می رود.

 

کیف پول دیجیتال Ola money

این اپلیکیشن یک کیف پول دیجیتال است که در سال 2015 معرفی شد. این برنامه در ابتدا بیشتر برای کرایه تاکسی های Ola استفاده می شد اما حالا برای گستره وسیعی از پرداخت ها استفاده می شود.

 

نرم افزار فین تکی  Oxigen

Oxigen یک شرکت فین تکی است که جولای 2004 آغاز به کار کرد و یکی از اصلی ترین شرکت های پرداخت دیجیتال در هند است. علاوه بر خریدهای آنلاین و پرداخت قبوض، از طریق آن می توانید برای عزیزانتان نیز کارت هدیه ارسال کنید.

Pay mate

Pay mate در سال 2006 تاسیس شد و در سال 2012،  Pay Pos را معرفی کرد. این اپلیکیشن برای کسب و کارهای کوچک است تا پرداخت های خود را از طریق کارت های اعتباری انجام دهند.

 Pay tm

Pay tm  بزرگترین اپلیکیشن کیف پول دیجیتال در هند است. با استفاده از این اپلیکیشن تقریبا در هر مکانی میتوان پرداخت را انجام داد. از پرداخت قبوض گرفته تا بلیط سینما، کاری نیست که نتوانید با استفاده از Pay tm انجام ندهید.

 PayU Money

PayU Mpney راهکاری برای تاجران است تا پرداخت های مشتریان را از کارت های اعتباری به سمت بانکداری های الکترونیکی بکشانند. صورتحساب ها از طریق ایمیل یا sms ارسال می شوند.

 

 State Bank Buddy

این اپلیکیشن یک کیف پول آنلاین است که با 13 زبان مختلف ارائه شده است. کاربران می توانند انواع پرداخت های خود با استفاده از این اپلیکیشن انجام دهند یا بین حساب هایشان پول جابجا کنند.

 

 اپلیکیشن های پرداخت ایرانی

برای آشنایی به اپلیکیشن های پرداخت میتوانید به  مقاله با موضوا ز وبلاگ قبضینو را مطالعه نماید.

بهترین اپلیکیشن پرداخت را باید کاربران حوزه فین تک مشخص نمایند ولی از بابت مقایسه اپلیکیشن‌های می توان نتیجه گیری کرد که کاربران به اپلیکیشن ۷۲۴ بیشترین امتیاز را در کافه بازار داده‌اند و همچنین حجم کم اپلیکیشن ۷۲۴ یکی از ویژگی‌های آن است. اما از نظر امکانات اپلیکیشن تاپ و آپ در وضعیت بهتری نسبت به بقیه هستند. خدماتی همچون خرید طرح ترافیک فقط توسط اپلیکیشن تاپ ارائه می‌شود. از سوی دیگر اپلیکیشن تاپ هنوز خدمات مربوط به بیمه را در سبد محصولات خود اضافه نکرده، در حالی که اپلیکیشن آپ خدمات خوبی در این حوزه ارائه می‌کند. از سوی دیگر اپلیکیشن ۷۸۰ نسبت به بقیه اپلیکیشن‌ها از خدمات باشگاه مشتریان بهتری برخوردار است و تقریبا در همه زمان‌ها کمپین جایزه و قرعه کشی برگزار می‌کند.

 

اپلیکیشن پرداخت قبضینو 

 با استفاده از سامانه قبضینو می‌توانید براحتی قبض‌های خود را پرداخت کنید. کافی است اطلاعات قبض شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت را داشته باشید. همچنین می‌توانید به راحتی از امکان استعلام قبضینو نیز استفاده کنید. بعد از اتمام پرداخت در بخش سوابق می‌توانید اطلاعات قبض پرداخت شده را مشاهده نمایید.

 برای پرداخت قبض هیچ هزینه اضافی از شما دریافت نخواهد شد و فقط در صفحه پرداخت مبلغ خود قبض را باید پرداخت کنید.

ما در قبضینو به دنبال این هستیم که که همه پرداخت‌های خرد و دوره‌ای شما رو یک جا جمع کنیم تا به راحتی همه آن ها را پرداخت کنید. دیگر لازم نیست نگران فراموش کردن پرداخت‌ها باشید کافیست پرداخت های پرداخت قبضینو  خود را به ما بسپارید تا با امنیت و اطمینان کامل قبض هایتان را پرداخت کنید. برایپرداخت قبض جریمه رانندگی نیز میتواند از این نرم افزار استفاده کنید. 

اپلیکیشن آپ نرم‌افزار شرکت آسان پرداخت پرشین است که با استفاده از آن امکانات پرداخت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. پرداخت قبض تلفن ثابت قبضینو و  فقط کافی است گوشی شما به اینترنت وصل باشد و رمز دوم کارت بانکی خود را داشته باشید. اپلیکیشن آپ قابل نصب روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS است و می‌توانید آن را از طریق کافه بازار، گوگل پلی و مایکت دانلود کنید. همچنین می‌توانید این اپلیکیشن را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS از طریق www.733.ir و یا ارسال عدد ۱ به ۲۰۰۰۷۳۳ نیز دریافت کنید. با توجه به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور، در حال حاضر آپ از طریق اپ استور قابل دانلود نیست. ببینید: چگونگی مشاهده امتیاز در اپلیکیشن آپ نحوهٔ ثبت‌نام در آپ بعد از دانلود و باز کردن اپلیکیشن تنها با واردکردن شماره موبایلتان و کد فعال‌سازی که در کمتر از چند ثانیه برایتان پیامک می‌شود می‌توانید وارد اپلیکیشن شوید. (در گوشی‌های اندروید به محض دریافت پیامک فعال‌سازی، برنامه به صورت خودکار فعال می‌شود ولی در گوشی‌های iOS، شما باید کد فعال‌سازی را به صورت دستی وارد کنید.) منوی اصلی اپلیکیشن خدماتی که در اپلیکیشن آپ وجود دارد در ادامه آمده‌اند که با انتخاب هر گزینه وارد صفحه مربوط به آن خواهید شد: شارژ اینترنت کارت به کارت خرید شارژ قبض خدماتی موجودی قبض موبایل نیکوکاری بیمه تله پرداز خدمات خودرو عیدانه پذیرندگان کلوپ آپ سرمایه‌گذاری آپتل امتیازگیری ۱. شارژ اینترنت: در این صفحه شما می‌توانید حساب اینترنت سیم‌کارت، سرویس وایمکس و یا سرویس اینترنت خانگی خود را شارژ کنید. برای این کار کافی است از بین گزینه‌هایی که در بالای صفحه قرار دارد، نوع سرویسی که می‌خواهید را انتخاب کنید (پکیج اینترنت، وایمکس و ADSL). بعد از انتخاب هر کدام از سرویس‌ها باید اطلاعاتی را وارد کنید؛ برای مثال اگر «پکیج اینترنت» را انتخاب کردید، باید شماره همراهتان را وارد کنید و بعد از کلیک روی گزینه «مرحله بعد» پکیج موردنظرتان را با حرکت دادن لیست انتخاب کنید و بعد از انتخاب پکیج موردنظرتان تنها با واردکردن «شماره کارت» و «رمز دوم کارتتان» می‌توانید پرداخت را انجام دهید. ۲. کارت به کارت: برای انتقال وجه از طریق اپلیکیشن آپ حتماً باید کارت مبدأ یکی از ۲۸ بانک ملی، کشاورزی، سپه، اقتصاد نوین، شهر، دی، انصار، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد، آینده، پست بانک، قوامین، سرمایه، ایران زمین، توسعه تعاون، گردشگری، صنعت و معدن، رسالت، سامان، کوثر، خاورمیانه، پارسیان، تجارت، پاسارگاد، مسکن، رفاه کارگران، ملت و ملل باشد. البته در خود اپلیکیشن گفته شده است که به زودی سایر بانک‌ها هم به لیست این بانک‌ها اضافه خواهد شد. اطلاعات اصلی که برای انتقال وجه با این اپلیکیشن می‌خواهید شامل شماره «کارت مبدأ»، شماره «کارت مقصد» و «مبلغ» است؛ البته قسمتی هم تحت عنوان «توضیحات» وجود دارد که در این قسمت توضیحات تراکنشی که می‌خواهید انجام دهید را می‌توانید بنویسید. ۳. خرید شارژ: در این بخش می‌توانید برای خودتان یا دیگران بدون توجه به اپراتور و نوع سیم‌کارت، از همه اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، تالیا و رایتل شارژ تلفن همراه خریداری کنید. اطلاعاتی که برای خرید شارژ با این اپلیکیشن می‌خواهید «شماره همراه»، «مبلغی که می‌خواهید سیم‌کارتتان را شارژ کنید»، «شماره کارت» و «رمز دوم کارت» است. ۴. قبض خدماتی: در این قسمت می‌توانید به دو صورت «اسکن بارکد قبض» و «وارد کردن اطلاعات قبض به صورت دستی» قبض‌هایتان را پرداخت کنید. بعد از واردکردن اطلاعات یا اسکن بارکد قبض، با واردکردن شماره کارت و رمز دومتان قبضتان پرداخت خواهد شد. ۵. موجودی: در حال حاضر سرویس موجودی در دسترس نیست. به محض فعالسازی از سمت بانک مرکزی ایران، اطلاع رسانی خواهد شد. ۶. قبض موبایل: در این بخش شماره موبایلی که می‌خواهید قبض آن را وارد را پرداخت کنید را وارد کنید (شماره موبایل باید شامل صفر ابتدایی باشد)، درصورتی‌که اطلاعات قبض میان‌دوره یا پایان دوره موجود باشد در این صفحه‌ نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید قبض موردنظر را برای پرداخت انتخاب کنید، سپس با واردکردن «شماره کارت» و «رمز دوم کارت»، قبض موبایلتان پرداخت خواهد شد. ۷. نیکوکاری: در این بخش می‌توانید مبلغ دلخواهتان را به خیریه موردنظرتان پرداخت کنید. برای پرداخت این مبلغ شما به «شماره کارت» و «رمز دوم کارتتان» احتیاج دارید. اسم مؤسسات نیکوکاری که در این اپلیکیشن هستند در ادامه آمده است: کمیته امداد-صدقه موسسه محک ستاد بازسازی عتبات عالیات زنجیره امید مهرآفرین حسینیه زنجان وفاق سبز علوی طلوع موسسه خیریه مهرانه بهزیستی زینبیه زنجان وفاق سبز علوی-طرح نان موسسه خیریه حامی و… ۸. بیمه: در این قسمت باید بیمه موردنظرتان را از لیست بیمه‌های ذکر شده در این بخش انتخاب کنید. انواع بیمه‌های ارائه شده در این اپلیکیشن به شرح زیر است: بیمه شخص ثالث اتومبیل: تعهد بیمه سینا در صدور و تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث کلیه شرکت‌های بیمه با لحاظ تخفیفات و سوابق عدم خسارت مندرج در بیمه‌نامه و تخفیف گروهی ویژه آپ حوادث سفر: تعهد بیمه سینا در قبال فوت و نقص عضو دائم ناشی از حوادث سفر در ۳۰ روز آتش‌سوزی طرح اصناف: تعهد بیمه سینا در قبال آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، زلزله، سیل و مسئولیت مالی در قبال همسایگان مجاور بیمه مسافری خارج از کشور: تعهد بیمه سینا در قبال حوادث و درمان مسافری کمک‌رسان (SOS) خارج از کشور آتش‌سوزی مسکونی: تعهد بیمه سینا در قبال آتش‌سوزی، سیل، زلزله، سرقت، طوفان، انفجار و صاعقه حوادث انفرادی: تعهد بیمه سینا در قبال فوت و نقص عضو دائم ناشی از حوادث در یک سال هر کدام از سرویس‌های بیمه از چندین طرح مختلف تشکیل شده‌اند. شما می‌توانید طرحی که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید و برای تکمیل فرایند خرید بایستی اطلاعات موردنظر را تکمیل کنید که این اطلاعات درخواستی ممکن است بر اساس سرویسی که انتخاب کرده‌اید متغیر باشند. (دقت کنید باید اطلاعات وارد شده مربوط به کالا یا فردی که قصد بیمه کردن آن را دارید، باشد.) ۹. تله پرداز: شما می‌توانید هنگام خرید از فروشگاه‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد با آسان پرداخت، با استفاده از این سرویس، وجوه خود را پرداخت کنید. برای این کار کافی است «کد پذیرندگی فروشنده» را از او دریافت کنید و در قسمت کد تله پرداز وارد کنید. در این صفحه فهرستی از پذیرندگان پرکاربرد نیز آمده است که نام این پذیرندگان به شرح زیر است: قوه قضاییه ثبت‌اسناد رسمی بیمه ایران درصورتی‌که پذیرنده موردنظر شما در این لیست وجود دارد می‌توانید با حرکت دادن لیست، آن را انتخاب کنید؛ در این حالت کد پذیرنده انتخاب شده به‌صورت خودکار درج می‌شود و با واردکردن «شماره کارت» و «رمز دوم کارت» تراکنش انجام می‌شود. ۱۰. خدمات خودرو: با استفاده از این خدمت می‌توانید برخی از هزینه‌های مرتبط با خودروهای خود مانند هزینه پارکینگ، عوارض اتوبان و… را با استفاده از آپ و کیف پول آپ پرداخت کنید. برای این کار باید خودروهای خود را به نرم‌افزار اضافه کنید. با ورود به صفحه لیست پارکینگ‌ها، پارکینگ‌هایی که از پرداخت با آپ پشتیبانی می‌کنند را مشاهده گنید و با مراجعه به آن‌ها می‌توانید بدون انتظار برای پرداخت از پارکینگ استفاده کنید به این صورت که هزینه پارکینگ به صورت خودکار از کیف پول خودکار شما پرداخت می‌شود. ۱۱. عیدانه پذیرندگان: این بخش دارای سه گزینه «جوایز و برندگان»، «عیدانه» و «افزایش امتیاز» است. در بخش جوایز و برندگان، می‌توانید برندگان و جوایز جشنواره‌های عیدانه اپلیکیشن آپ را ببینید. در بخش عیدانه نوشته شده است که «برای مشاهده امتیازات خود در جشنواره عیدانه پذیرندگان آپ، اپلیکیشن آپ را با شماره همراه پذیرندگی خود فعال کنید. برای تغییر شماره همراه پذیرندگی خود یا دریافت دستگاه کارت‌خوان آپ نیز با شماره ۸۳۳۳۳-۰۲۱ تماس بگرید.». در بخش افزایش امتیاز نیز راه‌های افزایش امتیاز در این اپلیکیشن نوشته شده است. ۱۲: کلوپ آپ: در این بخش کمپین‌ها، مسابقات، باشگاه مشتریان و جوایز و برندگان آپ قابل دسترسی هستند. کلوپ آپ، محلی برای جمع‌آوری امتیازها و برخورداری از جوایز ویژه است. با ثبت‌نام در این کلوپ نه‌تنها می‌توانید گزارش تراکنش‌های درگاه ۷۳۳ را مشاهده کنید بلکه با هر بار استفاده از سرویس آسان پرداخت، امتیاز ویژه‌ای کسب می‌کنید که می‌توانید برای خرید سرویس و خدمات الکترونیک استفاده کنید. ۱۳. سرمایه‌گذاری: این قسمت شامل دو بخش «سهامداران» و «صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت» است. در قسمت سهامداران، سهامداران شرکت آسان پرداخت باید جهت واریز سود سهام منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۵، اطلاعات خودشان را از طریق فرمی که در این صفحه وجود دارد، برای شرکت ارسال کنند. ۱۴. آپتل: در این بخش شما می‌توانید سیم‌کارت‌های دائمی نسل جدید آپتل را خریداری کنید. برای این کار بعد از انتخاب شماره همراه دلخواهتان، در قسمت پرداخت باید «شماره کارت»، «رمز دوم»، «CVV2» و «تاریخ انقضا کارتتان» را وارد کنید و بعد با انتخاب گزینه «پرداخت»، سیم‌کارت موردنظرتان خریداری خواهد شد. ۱۵. امتیاز گیری: در این بخش می‌توانید پس از انجام هر تراکنش با تکان دادن گوشی خود تا زمانی که دایره وسط صفحه پر شود و عدد آن به ۱۰۰ درصد برسد، ۲۵ امتیاز دریافت کنید. کلیه امتیازات به دست آمده در این بخش یا امتیازات دریافت شده بابت انجام تراکنش، نهایتاً تا روز بعد به حساب امتیازات کاربر اضافه خواهند شد. شما می‌توانید با استفاده از امتیاز خود از طریق همین اپلیکیشن شارژ رایگان تهیه کنید. (هر یک امتیاز معادل ۱۰ ریال خواهد بود. تجربه کاربری با توجه به نظرات کاربران آپ در مارکت‌های دانلود، تقریبا همه کاربران از این اپلیکیشن راضی هستند و بیشترین درخواستی که از این اپلیکیشن داشتند اضافه کردن بانک‌های دیگر به خدمت کارت به کارت این برنامه است. ورود به اپلیکیشن آپ بسیار ساده است و تنها با وارد کردن شماره همراه و کد فعال‌سازی که برایتان پیامک می‌شود می‌توانید وارد این اپلیکیشن شوید. ظاهر ساده و ترکیب رنگ منحصربه‌فرد اپلیکیشن آپ باعث شده است تا کاربران حس خوبی در هنگام کار با این اپلیکیشن داشته باشند. منوی اصلی این برنامه دو صفحه‌ای است و آیکون‌های هر خدمت به دلیل رنگ سفید پس زمینه آن از استقلال خوبی برخودار هستند. کار با آپ بسیار راحت است و از سرعت خوبی برخوردار است. پشتیبانی اپلیکیشن آپ درصورتی‌که در هنگام نصب و یا کار با اپلیکیشن آپ با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با شماره ۸۳۳۳۳-۰۲۱ تماس بگیرید و یا از طریق آدرس ایمیل app.ap@asanpardakht.ir با پشتیبانی اپلیکیشن آپ در ارتباط باشید.

پرداخت قبضینو


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.