پرداخت قبض و روش های آن

روش های پرداخت قبض و استعلام قبض و پرداخت جریمه خلافی

پرداخت قبض و روش های آن

روش های پرداخت قبض و استعلام قبض و پرداخت جریمه خلافی

روش های استعلام خلافی و پرداخت قبض جریمه راهور

راه های گوناگونی برای  پرداخت قبض  و دریافت میزان خلافی وجود دارد. اگر میخواهید استعلام خلافی آسان و دریافت خلافی سریع و چاپ خلافی خودرو را انجام دهید  در ادامه  سایر روش های موجود برای استعلام ریز خلافی خودرو و میزان خلافی از طریق اینترنت را بیان خواهیم کرد.

استفاده از سامانه استعلام خلافی و پرداخت خلافی خودرو قبضینو:

آدرس سامانه استعلام خلافی قبضینو :

با استفاده از سامانه  پرداخت قبض قبضینو،  در هر زمان قادر به استعلام خلافی و دریافت خلافی خودرو خواهید بود.سامانه قبضینو این امکان را می‌دهد که سوابق خلافی و قبض های خود  را مشاهده نمایید. همانند سایت ناجا قبوض پرداخت شده بلافاصله تسویه شده ولی حذف از لیست نمایش با 72 ساعت تاخیر صورت خواهند گرفت. قبضیو برای همه پلتفورم ها وجود دارد و با استفاده از اپلیکیشن قبضینو می توانید به راحتی تمام امورات پرداخت و استعلام خلافی  و چاپ میزان جریمه را انجام دهید. از دیگر امکانات قبضینو امکان استعلام و پرداخت تمامی قبوض شهری شامل قبض آب، برق، گاز ، تلفن ثابت و همراه اول می باشد.دی می توانید قبض پرداختی را رویت نمایید. خب، پس از مراجعه به این وبسایت شما می باسیت که کد 8 رقمی درج شده پشت کارت ماشین خود را وارد نمایید و سپس کد کپچا نیز برای جلوگیری از ورود ربات ها نیز وارد نمایید و بروی دکمه جستجو کلیک نمایید تا نتایج به شما نشان داده شود. پس انجام پروسه میزان خلافی شما که معمولاً متعلق به چند روز گذشته می باشد به شما نشان داده خواهد شد و به کمک شناسه قبض و شناسه پرداختی که در اختیار شما قرار داده خواهد شد می توانید با استفاده از سرویس پرداخت قبوض ایپرداخت قبضینو قبض جریمه خود را پرداخت نمایید. کد 8 رقمی درج شده است  

قبضینو هیچ نیازی به شناسه خلافی (قبض) و  شناسه پرداخت ندارد و تنها با وارد کردن شماره 8 رقمی پشت کارت ماشین می توانید ریز جرایم خود را مشاهده نمایید. پس از وارد کردن شماره 8 رقمی لیست جرایم رانندگی شامل مبلغ، زمان جریمه شدن، آدرس مکان جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت آنلاین و نوع جریمه که شامل جریمه های الصاقی، تسلیمی و جریمه ثبت شده توسط دوربین می باشد برای شما نمایش داده خواهد شد. و امکان دانلود رایگان لیست خلافی خودرو نیز وجود دارد.

پس از مشاهده ریز جرایم امکان ادامه فرآیند و پرداخت قبض ها از طریق سامانه پرداخت قبوض وجود دارد و یا شما می توانید با کپی کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت نمایش داده شده توسط سیستم استعلام خلافی قبضینو ، قبض خود را به وسیله روش های مختلف پرداخت نمایید. در ادامه انواع روش های دیگر استعلام و پرداخت جریمه رانندگی به تفصیل بیان خواهد شد.

 

روش های استعلام خلافی خودرو : دریافت نمره منفی با اس ام اس و خلافی خودرو با پیامک 

شماره پیامک جدید ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ برای استعلام مبالغ جرایم، در نظر گرفته شده است. با توجه به اعلام مرکز اجرائیات راهور ناجا سامانه های پیامکی قبلی شامل ۳۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از دسترس خارج شده و مالکان خودرو از این پس برای اطلاع از میزان خلافی خود می‌بایست شماره VIN خودرو را به سامانه پیامکی جدید ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنند.

فرآیند استعلام میزان خلافی و ریز خلافی خودرو از سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ :

روش های پرداخت جریمه

از طریق سامانه پرداخت خلافی قبضینو به آسانی میتوانید اقدام به استعلام خلافی و پرداخت جریمه و مشاهده ریز خلافی و نوع قبض جریمه صادره ( قبض تسلیمی و قبض الصاقی و قبض دوربین)‌ نمایید. کافی است شماره ۸ رقمی مندرج در پشت کار ماشین خود را وارد نماید . سامانه خلافی قبضینو نحوه‌ی پرداخت جریمه خلافی خودرو را بسیار آسان کرده و کاربران دیگر نگران دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه رانندگی نیستند و پس از مشاهده خلافی و میزان جریمه در صورت تمایل میتوانند مبلغ قبض جریمه رانندگی را پرداخت کنند.

سامانه خلافی قبضینو با بهبود فرایند استعلام قبض خلافی و پرداخت قبض اینترنتی در مقایسه با روش های پرداخت مانند پرداخت جریمه رانندگی با موبایل و پرداخت با کد های USSD و یا استعلام و پرداخت از سایت راهور ۱۲۰ و یا سایر اپلیکیشن های پرداخت خلافی دارای سرعت و کیفیت بالا می باشد. در ادامه سایر روش های موجود برای پرداخت خلافی و جریمه را معرفی می کنیم.

َََ جریمه رانندگی یک اتفاق ناخوشایند است که بسیار رایج شده است و نحوه پرداخت جریمه رانندگی برای همه شهروندان تبدیل به یک نیاز اساسی شده است. برای برخی از ما نیز پرداخت ماهیانه قبض خلافی خودرو  مانند پرداخت قبض برق و قبض آب و قبض مالیات امری عادی شده است. روش های مختلفی برای پرداخت جریمه و استعلام میزان جریمه رانندگی وجود دارد.  با وبلاگ پرداخت قبض قبضینو همراه با شید.

نحوه پرداخت جریمه رانندگی

امروز با پیشرفت روش های پرداخت قبض و ارائه روش های نوین پرداخت بانکی، بسیاری از غول های صنعت پرداخت وارد حوزه پرداخت قبض جریمه و پرداخت خلافی خودرو شده اند. برای نمونه سامانه پرداخت قبوض بانک ملی و بانک صادارت و بانک ملت  و پرداخت قبض قبضینو را میتوان نام برد.

پرداخت اینترنتی جریمه با سایت راهور 120 

اولین مرجع پرداخت اینترنتی جریمه و خلافی خودرو و خلافی ماشین سایت پلیس راهور ناجا به آدرس اینترنتی http://rahvar120.ir/  می باشد.  ماکلین خودرو می‌توانند برای دریافت مقدار خلافی خود  و مشاهده صورت وضعیت تخلفات خود  پس از مراجعه به  سایت راهور ۱۲۰ از سمت راست گزینه "استعلام میزان تخلفات رانندگی" را انتخاب کنند و با وارد کردن شماره بارکد کارت ماشین از جزئیات و میزان  تخلفات خود آگاه شوند.  بروز رسانی سامانه خلافی 120 به صورت هفتگی می باشد. 

پرداخت اینترنتی جریمه رانندگی

پس از پرداخت در سایت راهور 120 اطلاعات پرداختی با تاخیر 72 ساعت ثبت خواهد شد. استعلام خلافی و یا  مشاهده قبض جریمه پس از 72 ساعت از پرداخت قابل استناد است. 

برای دریافت خلافی موتور و پرداخت خلافی موتور شما میتوانید از روش های پرداخت قبض جریمه خودرو استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از راهور 120

 

پرداخت قبض جریمه با موبایل

همان طور که اشاره شد استفاده از اپلیکیشن های پرداخت که کار های پرداخت قبوض و مالیات و پرداخت قبض موبایل و استعلام و مشاهده قبض برق و .. انجام میدهند امکان پرداخت قبض جریمه و پیگیری قبض جریمه پرداخت شده و استعلام جریمه رانندگی با موبایل را نیز فراهم کرده اند.

از نرم افزار پرداخت جریمه رانندگی معروف  میتوان به آپ، تاپ، قبضینو، سکه اشاره کرد.  برای نمونه شرکت آسان پرداخت پرداخت قبض جریمه با آپ را فراهم کرده است.
دیگر برای  پرداخت قبضینو جریمه رانندگی به شماره قبض و شماره سریال نیاز نخواهیم داشت. پرداخت قبض جریمه با شماره جریمه  توسط اپلیکیشن های پرداخت موبایلی امکان پذیر است.
ََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََدر کنار استفاده از نرم افزار های خلافی  پرداخت قبض جریمه آسان با کد های ussd و دستگاه پوز به آسانی انجام می گیرد. برای مثال کد یو. اس. دی اپلیکیشن آپ 733 است. البته با کد ussd قادر به پیگیری قبوض پرداخت شده نمی باشید. 
 
 قبض جریمه با موبایل و پرداخت آسان جریمه خلافی خودرو

پرداخت هزینه خلافی با پیامک و اس ام اس 

در کنار روش های آنلاین پرداخت جریمه،  با تلفن  میتوانید اقدام به پرداخت قبض کنید.  شماره پیامک جدید 1101202020 را برای استعلام مبالغ جرایم، در نظر گرفته شده است. رئیس پلیس مرکز اجرائیات راهور ناجا اعلام کرد : سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از دسترس خارج شده و مالکان خودرو از این پس برای اطلاع از میزان خلافی خود می‌بایست شماره VIN خودرو را به سامانه پیامکی راهور ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنند ) شماره اصلی که باید کد ۱۷ رقمی  وین را به آن ارسال کنید : 110005151 ج استعلام خلافی خودرو آنلاین با اینترنت ،پیامک ،sms و اس ام اس خلافی خودرو با بار کد استعلام میزان خلافی و ریز خلافی خودرو با همراه شناسه قبض و پرداخت - یا شماره VIN خودرو (شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) را با یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید؛ (اول شماره VIN، بعد ستاره را وارد کنید) - یا شماره بارکد خودرو (شماره 8 رقمی پشت کارت خودرو که زیر بارکد است) را با یک # (مربع) و سپس یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید؛ (اول مربع، بعد عدد هشت رقمی و در آخر ستاره را وارد کنید)  
 

پرداخت قبض خلافی با قبضینو 

سامانه پرداخت جریمه قبضینو  امکان مشاهده مبلغ جریمه و هر تخلف را نمایش میدهد. از دیگر امکانات قبضینو استعلام تمامی قبوض آب و برق و تلفن و خلافی جرایم رانندگی است و ارائه صورت حساب برای همه قبض های و ریز خلافی خودرو  است. قبضینوهیچ نیازی به شناسه خلافی و یا شناسه پرداخت ندارد و تنها با یک بار ثبت نام اقدام به استعلام خلافی خودرو کند. برای استفاده از طریق اپلیکیشن  قبضینو  با وارد کردن شناسه قبض و پرداخت یا انتخاب گزینه بارکد خوان عملیات پرداخت را انجام داد. از دیگر امکانات استعلام قبضینو مشخص کردن نوع قبض جریمه می باشد. پس از وارد کردن شماره ۸ رقمی پست گواهی نامه میتوانید مبلغ خلافی همراه با تاریخ و نوع خلافی که شامل  قبض تسلیمی و قبض دوربین و قبض الصاقی می باشد را نشان میدهد. پس از مشاهده میزان خلافی خودرو ویا میزان خلافی موتور سیکلیت میتوانید اقدام به پرداخت قبض مشاهده شده کنید. برای این کار به درگاه بانک پرداخت هدایت خواهید شد.  
 
 کلیه روش های پرداخت قبض جریمه را میتوان برای انواع جریمه ها استفاده کرد. منظور از انوع جریمه ها میتوانید پرداخت قبض جریمه تسلیمی و  پرداخت قبض جریمه دست نویس و پرداخت خلافی دوربین و جریمه الصاقی  را با روش های ذکر شده انجام دهید.   
 

 پرداخت قبض جریمه تسلیمی 

در قبض تسلیمی مامور اهنمایی و رانندگی با اخذ مدارک کامل ماشین و راننده قبض تسلیمی را به صورت کامل نوشته و اطلاعات راننده و ماشین به طور کامل در آن درج می شود و در نهایت قبض جریمه به خود راننده تحویل (تسلیم) داده می شود. به این قبض، قبض دست نویس هم می گویم. برای پرداخت قبض تسلیمی میتوانید به سامانه استعلام و پرداخت قبض خلافی قبضینو مراجعه کنید.  میتوانید با استفاده از استعلام  خلافی جریمه تسلیمی خودرو خود را پرداخت نماید.

پرداخت خلافی جریمه دو برگی 

اگر راننده پس از دستور پلیس برای ایست، چه عمدی و چه غیرعمدی توقف نکند پلیس راهور ، برای او جریمه دو برگی را لحاظ خواهد کرد و این جریمه و تخلف راننده در سوابق او ثبت می گردد.پلیس اقدام به صادر کردن دو قبض جریمه برای راننده می کند. قبض اول مربوط به تخلف خودرو و قبض دوم به علت عدم توجه به دستور ایست پلیس است.برای پرداخت خلافی این نوع جریمه میتوانید از سامانه پرداخت خلافی قبضینو استفاده کنید.  
 
استعلام خلافی با دفتر پلیس +10
دقت شود که در پرداخت خلافی جریمه سیستم های راهور آنلاین نمی باشند و حداقل 5 تا 10 روز طول می کشد تا جریمه شما از این سیستم پاک شود برای اطمینان از پرداخت قبض جریمه ماشین خود میتواند پس از پرداخت قبض به یکی از شعبه های پلیس +10 مراجعه کنید و با از انجا تاییده پرداخت را دریافت کنید. مزیت این کار این است که برگه تسفیه خلافی ماشین توسط پلیس +10 ممهور می شود.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خلافی از طریق سایت راهور ۱۲۰

ادرس اینترنتی سایت راهور ناجا که به خلافی 120 معروف است http://rahvar120.ir می باشد. با مراجعه به سایت پلیس راهور میتوانید اقدام به پرداخت خلافی و مشاهده خلافی نمایید. همچنین دریافت اطلاعات و اخبار و ترافیک مسیرهای تردد و طرح های زوج و فرد و تعریف خلافی از دیگر امکانات سایت راهور 120 است.در صورت پرداخت مبلغ جرائم از طریق این سایت اطلاعات با تأخیر ۷۲ ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج خواهد شد که در به‌روزرسانی بعدی اطلاعات تخلفات سایت قابل‌رؤیت خواهد بود.

پرداخت قبض جریمه با خود پرداز

برای استفاده از این روش کافیست که به یکی از خودپردازهای عضو شتاب مراجعه نمایید و با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه خود را پرداخت نمایید.رسید چاپی دستگاه خودپرداز را نزد خود حفظ کنید تا در صورت نیاز، به مسئولین مربوطه در مراکز راهنمایی و رانندگی ارائه نمایید.

پرداخت قبض جریمه با کارت‌خوان

از این پس می توانید خلافی ماشین خود را با دستگاه های کارت خوان پرداخت نمایید. پس از کشیدن کارت روی دستگاه کارت‌خوان، وارد منوی پرداخت قبض شده و با انتخاب گزینه سایر قبوض، پس از وارد کردن شناسه قبض و پرداخت به‌سادگی مبلغ مربوط به قبض جریمه را مشاهده کرده و در صورت تمایل میتوانید پرداخت نمایید.

  1.  شماره VIN خودرو (شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) را با یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید (اول شماره VIN، بعد ستاره را وارد کنید).
  2. شماره بارکد خودرو (شماره 8 رقمی پشت کارت خودرو که زیر بارکد است) را با یک # (مربع) و سپس یک * (ستاره) به شماره 1101202020 پیامک کنید (اول مربع، بعد عدد هشت رقمی و در آخر ستاره را وارد کنید).

 

کارت خودرو

صدرو قبض جریمه، از جمله از  کاری های که دولت ها همواره برای کنترل خلافی رانندگی انجام میدهد. نسبت استعلام خلافی های انجام شده با میزان تصادفات و سانحه های رانندگی در بازه زمانی مشخص، همواره شاخصی  برای میزان اثر بخشی صدور قبض جریمه  برای کاهش سانحه رانندگی است.

تعریفه های جریمه رانندگی

میزان جریمه خلافی راهنمایی و رانندگی و نحوه پرداخت، با توجه به قوانین هر کشوری تعیین می شود.  برای مثال در کشور چین، جریمه رد شدن هر چراغ قرمز، 100 بار با صدای بلند  تکرار جمله " من قانون را زیر پا نمی گذارم"   است. آمار جریمه های خودروها و سایر وسایل نقلیه به قدری بالا رفته است که منجر به طراحی سامانه هایی مخصوصی برای استعلام خلافی هوشمند  و پرداخت قبض خلافی شده است.

میزان جریمه رانندگی و استعلام خلافی با قبضینو

 

 

تحقیقات علمی و عملی نشان داده که چنانچه خودرویی با سرعت 30 کیلومتر در ساعت یا کمتر با عابری برخورد کند فرد مضروب تا 95 در صد شانس زنده ماندن دارد و اگر این سرعت به 45 کیلومتر بر ساعت برسد شانس زنده ماندن عابر کمتر از 50 درصد می شود. عابر پیاده در تصادف  با خودرویی که 80 کیلومتر درساعت سرعت دارد به طور تقریبی اصلاً شانسی برای زنده ماندن ندارد.

در اروپا آلمان، یونان، انگلیس و فرانسه کشورهایی هستند که جریمه های نسبتا کمی برای تجاوز از سرعت مجاز تعیین کرده اند. در صورت داشتن ۱۸ کیلومتر سرعت غیر مجاز راننده باید رقمی در حدود ۴۸ دلار یا کمتر پرداخت کند .برای استعلام می توانید از سامانه استعلام خلافی قبضینو استفاده نماید.

برای شفافیت و اطلاع رسانی میزان جریمه و خلافی جدول ذیل برخی از موارد خلافی را همراه با تعیین نمره منفی و میزان جریمه و تعرفه  جریمه های راهنمایی رانندگی را برای هر کدام با توجه موقعیت جغرافیایی شهر، کلان شهر و روستا را نمایش میدهد.افسر محترم نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی بر حسب جدول زیر میزان جریمه خلافی خودرو شما را مشخص می کند. البته ین مقدار بیشتر مقدار ممکن برای هر خلافی را نمایش می دهد و افسر مربوطه می تواند کمتر از این مبلغ را  برای تخلف رانندگی شما در نظر بگیرپد.

قبض جریمه رانندگی 

با استفاده از کارت خوان ها میتواند اقدام به پرداخت جریمه رانندگی کنید.. پس از کشیدن کارت روی دستگاه کارت‌خوان، وارد منوی پرداخت قبض شده و با انتخاب گزینه سایر قبوض، پس از وارد کردن شناسه قبض جریمه  وشناسه پرداخت به‌سادگی مبلغ مربوط به قبض جریمه رانندگی را مشاهده کرد و در صورت تمایل میتوانید پرداخت کنید و رسید پرداخت جریمه را نزد خود داشته باشید.

 

 
 سایر شهر هادر کلان شهر هاحداکثر نمره منفیحداقل نمره منفیعنوان تخلف رانندگیردیف
75000015000001350000108هرگونه‌ حرکات نمایشی‌ مانند دورزدن درجا
و یا ‌حرکت موتورسیکلت بر روی‌ یک چرخ
1
1000000200000018000001510تجاوز از سرعت مجاز(بیش از پنجاه کیلومتر در ساعت)2
100000020000001800000105سبقت غیر مجاز در راه‌های دوطرفه3
100000020000001800000105عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی4
7500001500000135000053حرکت به طور مارپیچ5
01500000135000075حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها6
4000000400000040000002010رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای
روان گردان و یا افیونی
7
100000020000001800000105تجاوز ار سرعت مجاز (بیش از سی تا پنجاه کیلومتر در ساعت)8
20000090000050000064عبور از محل ممنوع (ورود ممنوع)9
30000075000060000095تجاوز به چپ از محور راه10
15000065000035000075عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو11
15000050000030000064عدم رعایت حق تقدم عبور12
30000075000060000053دور زدن در محل ممنوع13
400000100000080000053استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی
مشابه در حین رانندگی در سرعت بالای شصت کیلومتر
14
45000075000060000063نقص فنی موثر یا نقص در سامانه (سیستم ) روشنایی در شب15
600000100000080000088عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل جاده‌ای مواد خطرناک16
3500006000005000007 رانندگی با وسایل نقلیه عمومی بیش از زمان مجاز17
35000060000050000073عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه ازقبیل استفاده از عینک، سمعک یا تجهیزات خاص18
35000060000050000053عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مراقبین عبور و مرور محصلین یا پلیس مدرسه19
600000100000080000085عدم رعایت مقررات حمل بار20
500000500000500000  نصب پلاکهای متفرقه یا تغییر استاندارد پلاک وسیله نقلیه21
500000500000500000  مغایرت مشخصات فنی با کارت شناسایی وسیله نقلیه22
400000500000400000  در آغوش داشتن اطفال در حین رانندگی23
450000750000600000  حمل تیرآهن، ورق‌های فلزی و امثال آن بدون رعایت شرایط ایمنی و مقررات مربوط24
6000001000000ض  عدم رعایت مقررات حمل بارهای ترافیکی25
400000500000400000  عدم اقدام به تعویض پلاک به هنگام خرید و فروش وسیله نقلیه26
500000500000500000  هرگونه دخالت و دستکاری در دستگاه سرعت نگار (تاخوگراف) در وسایل نقلیه عمومی27
500000500000500000  نداشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر28
200000500000400000  توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع29
0500000400000  عبور کامیون و اتوبوس درخط سرعت بزرگراه‌ها و آزادراه‌های دارای بیش از دوخط عبور در هر سمت30
500000500000500000  حمل مواد سوختی خارج از باک توسط وسایل نقلیه غیر مجاز یا نصب باک غیر مجاز31
200000500000400000  سوار کردن مسافر یا سرنشین داخل صندوق عقب یا هر قسمت خارجی وسیله نقلیه32
500000500000500000  رانندگی با وسیله نقلیه یا پلاک غیر مجاز و یا دارای پلاکگذر موقت،ویژه،تعمیری خارج از زمان و مکان تعیین شده و
یا پلاک تعویض نشده متعلق به مالک ق
33
500000500000500000  حمل مواد محترقه با وسایل نقلیه غیر مجاز34
450000750000600000  نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی35
300000500000400000  استفاده از نورافکن یا چراغ دارای نور خیره کننده،چراغ‌های الوان،اضافی و داشتن نور سفید در عقب و نورقرمز در جلو وسیله نقلیه36
300000500000400000  نصب هرگونه تجهیزات یا اجسام اضافی بر روی بدنه وسیله نقلیه یا روی چرخ‌ها که از سطح بیرونی وسیله نقلیه تجاوز نماید.37
0500000400000  توقف و سد معبر در سطح یا حریم تقاطع‌ها و میادین یا سطوح شطرنجی38
350000600000500000  تصادف ناشی از عدم توجه به جلو یا عدم رعایت فاصله طولی و عرضی با وسیله نقلیه جلویی یا جانبی39
200000500000400000  عدم اعلام نشانی محل سکونت جدید مالک وسیله نقلیه در مهلت تعیین شده از تاریخ تغییر محل سکونت به اداره راهنمایی و رانندگی40
450000750000600000  سبقت از سمت راست وسیله نقلیه دیگر در راه‌هایی که در هر طرف رفت و برگشت فقط یک خط عبور وجود دارد و یا با استفاده از شانه راه41
500000500000500000  عدم تجهیز وسایل نفلیه مربوطه یا محل، به علایم هشدار دهنده در عملیات اجرایی و عمرانی راه‌ها42
0400000300000  سبقت اتوبوس و کامیون در داخل شهر43
300000600000450000  توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، روی پل، داخل تونل و داخل یا حریم تقاطع‌های راه آهن44
200000400000300000  نشاندن مسافر یا سرنشین در سمت چپ راننده45
300000400000300000  سوارکردن یا سوار شدن و پیاده شدن یا آویزان شدن از وسیله نقلیه در حال حرکت46
600000600000600000  نداشتن پلاک جلو، عقب یا ناخوانا بودن آن47
100000400000300000  روشن نکردن چراغ از هنگام غروب تا طلوع آفتاب و در مواقع لزوم به هرعلت48
100000400000300000  حرکت عمدی به موازات اتومبیل دیگر به نحوی که موجب کندی وانسداد ترافیک شود49
100000500000350000  حرکت‌ نکردن وسایل‌نقلیه بین دوخط یا تغییر خط‌حرکت بدون رعایت‌ مقررات مربوطه در معابرخط‌کشی‌شده50
0800000600000  عبور وسایل نقلیه غیر مجاز از خطوط ویژه51
200000400000300000  نصب و استفاده از تجهیزات سمعی و بصری مانند چراغ‌گردان، آژیر و امثالهم در خودروهای غیرمجاز یا استفاده از تجهیزات مذکور توسط وسایل نقلیه امدادی52
100000400000300000  عدم رعایت مسیرهای تعیین شده حرکت در معابر منتهی به تقاطع‌ها53
400000400000400000  استفاد از وسایل آتش زا از قبیل اجاق‌گاز، پیکنیک، بخاری  و امثال آن در داخل وسایل نقلیه54
400000400000400000  باز کردن قفل مخصوص وسایل نقلیه که توسط مامورین راهنمایی ورانندگی بسته شده است55
300000600000450000  تجاوز از سرعت مجاز (تا سی کیلومتر در ساعت)56
300000675000450000  عدم بارگیری صحیح و مهار ایمن محصولات57
500000500000500000  تخلیه نخاله، زباله، مصالح ساختمانی، فاضلاب و ایجاد هرگونه مانع در مسیر عبور وسایل نقلیه در راه‌ها و حریم آنها58
200000400000300000  حمل کود، زباله، نخاله و مصالح ساختمانی وامثال ان بدون حفاظ و پوشش لازم59
400000400000400000  عدم توجه به فرمان ایست و حرکت پلیس60
200000400000400000  حمل بار تجاری توسط وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر61
100000400000300000  توقف درمحل ایستادن ممنوع (توقف مطلقاً ممنوع)62
200000500000300000  نداشتن گواهی معتبر معاینه فنی وسیله نقلیه63
100000400000300000  حمل جنازه با وسایل نقلیه غیر مجاز64
100000300000200000  خودداری از کناربردن وسیله نقلیه قابل حرکت که به علت تصادف منجر به خسارت یا نقص فنی و یا علل دیگر در سطح سواره‌رو متوقف شده است65
100000300000200000  عدم رعایت فاصله طولی و عرضی کافی قبل، حین و بعد از سبقت66
100000300000300000  راه ندادن به وسیله نقلیه پشت سر برای سبقت67
100000300000300000  عدم رعایت مقررات در گردش‌ها68
200000300000200000  نصب هر نوع علایم یا الصاق هر نوع نوشته، آگهی و تصاویر به بدنه خارجی وسایل نقلیه و قسمت درونی وسایل نقلیه عمومی مسافربری بدون داشتن مجوز لازم69
100000300000200000  حرکت کمتر از سرعت مقرر در صورت نبودن مانع در معابری که حداقل سرعت برای آان تعیین شده است70
100000300000200000  توقف وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از ایستگاه‌های تعیین شده71
4000001000000800000  استفاده از تلفن‌همراه وسایر وسایل ارتباطی مشابه در حین ‌رانندگی در سرعت‌کمتر از شصت کیلومتر بر ساعت72
100000300000200000  پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیا، آب دهان و بینی و امثالهم از وسیله نقلیه به سطح معابر73
150000450000300000  قصور در به کاربردن علایم ایمنی، هشدار دهنده حسب مورد در جلو، کنار و عقب وسیله نقلیه متوقف در سطح راه‌ها برابر ضوابط مربوطه74
100000300000200000  ریختن یا ریزش‌روغن، بنزین، نفت، گاز(گازوییل) و یا سایرمایعات آلوده و تخریب‌کننده دیگر درسطح راه75
100000300000200000  توقف سایر وسایل نقلیه در ایستگاه وسایل نقلیه عمومی76
100000300000200000  گردش به چپ یا به راست در محل ممنوع77
100000300000200000  توقف وسایل نقلیه در سطح سواره رو راه‌ها و محل‌هایی که شانه کناری وجود دارد.78
300000300000300000  تغییر محل نصب پلاک وسیله نقلیه79
200000300000200000  نداشتن وسایل ایمنی سالم و متناسب با فصل از قبیل زنجیر چرخ و یا لاستیک یخ شکن و یا نقص فنی برف پاک کن و بخاری80
100000300000200000  حمل مسافر با وسایل نفلیه شخصی یا غیر مجاز81
0200000100000  ورود و تردد وسایل نقلیه غیر مجاز در معابر، محدوه‌ها ومناطقی که ممنوع اعلام شده است82
100000300000300000  نداشتن و یا عدم به کارگیری سامانه تهویه مطبوع برای وسایل نقلیه عمومی مسافربری83
100000300000200000  عدم رعایت مقررات مربوط به تابلوی ایست یا چراغ چشمک زن راهنمایی در تقاطع‌ها و میادین84
100000300000200000  توقف دوبله در معابر85
100000400000300000  حرکت یا دنده عقب غیر ضروری در راه‌ها86
200000300000300000  حمل سرنشین توسط وسایل نقلیه کشاورزی و عمرانی87
150000450000300000  توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه‌ها برای فروش کالا88
150000450000300000  نداشتن آج مناسب در سطح اتکای لاستیک یا استفاده از لاستیکهای فرسوده89
150000450000300000  رانندگی با وسیله نقلیه دود زا90
100000300000200000  حمل اشیاء کثیف، آلوده و حیوانات یا هرگونه یاری‌که ‌موجب ناراحتی مسافران وسایل‌ نقلیه ‌عمومی ‌می‌گردد91
600000600000600000  عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین موتورسیکلت در حین رانندگی92
200000600000400000  عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده یا سرنشینان وسیله نقلیه در حال حرکت (غیر از استثنائات قانونی) در آزاد راه‌ها، بزرگرراه‌ها و جاده‌ها93
150000450000300000  نداشتن بارنامه یا صورت وضعیت مسافری در وسایل نقلیه عمومی94
450000450000450000  مغایرت مشخصات مسافر یا محموله یا صورت وضعیت یا بارنامه صادر شده یا استفاده مکرر از یک بارنامه یا صورت وضعیت95
300000300000300000  عدم رعایت مسیرهای تعیین شده توسط رانندگان وسایل نقلیه ترانزیت96
100000300000200000  سوارکردن مسافر بدون صدور بلیط در وسایل نقلیه مسافربری برای هر نفر97
1000003000000  سوار کردن سرنشین اضافی به ازای هر نفر در وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر در جاده‌های بین شهری و راه‌های روستایی98
100000300000200000  استنکاف از قبول مسافر یا نرساندن مسافر به مقصد توسط رانندگان وسایل نقلیه عمومی99
0300000200000  تعمیر یا شستشوی وسیله نقلیه در راه‌های عمومی100
100000300000200000  هرنوع توقف که منجر به سد معبر و یا اختلال در عبور و مرور گردد101
100000300000200000  عبور وسایل نقلیه از بین دستجات نظامی، انتظامی، دانش آموزان یا تشییع کنندگان یا دستجات عزاداری102
100000300000200000  عدم توجه به هشدار و علایم وسایل نقلیه امدادی در حال ماموریت103
100000300000200000  نداشتن تجهیزات پیش بینی شده در برگ بازبینی فنی سلامت وسایل نفلیه عمومی104
100000300000200000  آموزش رانندگی در محل‌های غیر مجاز105
100000300000200000  عدم نصب پلاک با ابعاد بزرگ‌تر در قسمت عقب وسایل نقلیه سنگین باربری و مسافربری106
100000400000300000  توقف وسایل نقلیه در پیاده‌رو107
0400000300000  سوار یا پیاده کردن مسافر درخارج از پایانه‌های مسافربری یا محل‌های مجاز108
100000400000300000  استفاده از لاستیکهای خارج از استاندارد وسیله نقلیه109
100000300000200000  همراه نداشتن دفترچه و یا تجهیزات ثبت سرعت و ساعت در وسایل نقلیه عمومی110
100000300000200000  همراه نداشتن گواهینامه رانندگی111
0300000200000  همراه نداشتن پروانه تاکسیرانی یا اتوبوسرانی112
100000400000300000  انجام سرویس مدارس بدون داشتن مجوز لازم یا با وسایل نقلیه غیرمجاز113
0500000300000  استفاده از شیشته دودی به نحوی که راننده وسرنشین قابل تشخیص نباشند114
100000300000200000  بیرون آوردن دست و یا هریک از اعضای بدن سرنشین از وسیله نقلیه در حال حرکت به جز موارد مندرج در مقررات توسط راننده115
100000300000300000  نداشتن یا نقص چراغ‌های جلو، عقب، ترمز یا راهنمای وسیله نقلیه و یا تغییر رنگ چراغ‌ها116
300000300000300000  عدم‌الصاق یا نصب‌علامت ممیزه خودروهای‌دارای پلاکدولتی بر روی‌شیشه یا سایرقسمت‌های تعیین‌شده117
100000400000300000  عدم نصب یا عدم استفاده صحیح از تجهیزات الکترونیکی و غیر الکترونیکی مصوب کنترل سرعت و موقعیت وسایل نقلیه118
100000300000200000  بازکردن درب وسیله نقلیه بدون رعایت احتیاط در حال حرکت و حین توقف و یا باز گذاشتن درب وسیله نقلیه در سمت سواره‌رو119
100000300000300000  حرکت با نور بالا در مواقعی که باید از نور پایین استفاده شود120
100000300000300000  رانندگی با گواهینامه پس از پایان زمان اعتبار121
100000400000300000  حمل بار غیرمتعارف یا اشیا با وسایل نقلیه غیر باربری به نحوی‌که قسمتی از آن از اطراف وسیله نقلیه خارج شود122
0300000150000  عدم پرداخت عوارض مقرر در آزاد راه‌ها123
100000300000200000  بوق زدن در محل‌های ممنوعه با بوق‌زدن غیر ضروری و مکرر124
100000400000300000  تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزور، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسای نقلیه و امثالهم125
0200000150000  عبور یا توقف در معابری که از طرف راهنمایی و رانندگی در ساعت معینی ممنوع اعلام می‌شود126
100000200000200000  سوار کردن اطفال کمتر از دوازده سال در صندلی جلو اتومیبل127
0200000150000  سوار‌کردن‌مسافر با داشتن‌مسافر قبلی توسط تاکسی‌‌های تلفنی، دربست یا آژانس‌بدون اجازه‌ مسافر قبلی128
100000200000200000  خروج غیر مجاز تاکسی از محدوده تعیین شده129
100000200000200000  همراه نداشتن بیمه نامه شخص ثالث130
100000200000200000  همراه نداشتن برگ توزین در وسایل نقلیه حمل بار131
100000200000200000  عدم توجه به علایم هشداردهنده در تقاطع راه با راه آهن132
100000200000200000  همراه نداشتن کارت صحت و سلامت روحی و جسمی راننده وسیله نقلیه عمومی133
100000200000200000  استفاده از لاستیک میخدار(یخ شکن) در مواقع غیر ضروری134
100000200000200000  حرکت دادن غیرمجاز یا رها نمودن انواع حیوانات در راه‌ها135
0200000100000  توقف وسایل نقلیه در جهت مخالف حرکت وسایل نقلیه دیگر136
100000200000200000  عدم رعایت مقررات ویژه عبور وسایل نقلیه کشاورزی و راه سازی در راه‌ها137
100000200000200000  عدم استفاده یا استفاده غلط از علایم با دست یا چراغ راهنمای وسایل نقلیه در مواقع لزوم138
100000200000200000  پوشاندن تمام یا قسمتی از چراغ‌های جلو یا عقب وسیله نقلیه که باعث کاهش، تغییر یا شدت نور شود139
0200000200000  عبور یا توقف وسایل نقلیه باربری سنگین (ظرفیت ناخالص شش و نیم تن به بالا) و اتوبوس‌های برون شهری درمعبر شهری در ساعات غیر مجاز140
0300000200000  حرکت در پوشش یا تعقیب وسایل نقلیه امدادی141
100000200000100000  عدم استفاد از علایم هشدار دهنده وسایل نقلیه طویل، عمرانی، راه‌سازی و کشاورزی در راه‌ها142
100000200000150000  توقف در محل ممنوع(پارک ممنوع)143
0200000200000  نداشتن تجهیزات و علایم مصوب برای خودروهای تاکسی، آژانس و سرویس مدارس144
300000300000300000  نداشتن تجهیزات و علایم شناسایی واحتیاط در وسایل نقلیه مخصوص آموزش رانندگی145
100000200000200000  خاموش بودن چراغ داخل وسایل نقلیه عمومی مسافربری در شب146
100000200000200000  نصب آینه‌های غیر مجاز در داخل و خارج وسایل نقلیه مسافربری147
0200000200000  حمل و درآغوش گرفتن حیوانات و یا سرگرم شدن با آن‌ها در حین رانندگی148
50000200000100000  همراه نداشتن کارت شناسایی وسیله نقلیه149
100000400000300000  سوار و پیاده کردن مسافر یا سرنشین درمحل‌های غیرمجاز یا به نحوی که موجب اختلال در عبور و مرور گردد150
0200000100000  توقف وسایل نقلیه غیر مجاز در ایستگاه‌ بارگیری و تخلیه بار151
200000200000200000  عدم رعایت تقدم عبور عابر یا تجاوز یا توقف وسایل نقلیه درگذرگاه عابر پیاده152
100000200000200000  توقف وسیله نقلیه با موتور روشن بدون حضور راننده در راه‌ها153
100000200000200000  خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات و امثال آن حین رانندگی154
100000200000200000  عبور از روی لوله آب آتش نشانی در راه‌ها155
50000150000100000  باز گذاشتن درب صندوق عقب وسیله نقلیه در حال حرکت، نصب یا قرار دادن هر شیء که مانع دید عقب یا جلو راننده یا پلاک وسیله نقلیه شود.156
0150000100000  سوار کردن سرنشین اضافی  به ازای هر نفر در وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر در شهر و حومه157
010000050000  نداشتن برچسب عوارض سالیانه شهرداری158
0150000100000  پارک کردن تاکسی بدون حضور راننده در ایستگاه‌های تاکسی159
50000150000100000  عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده یا سرنشینان وسیله نقلیه درحال حرکت( غیر استثنائات قانونی) در معابر شهری وروستایی160
50000150000100000  عدم توقف درمواجه شدن با خودروهای سرویس مدارس به هنگام سوار و پیاده نمودن دانش آموزان161
50000150000100000  سوار کردن سرنشین اضافه بر ظرفیت مجاز به ازای هر نفر در وسایل نقلیه شخصی162
5000010000050000  همراه نداشتن گواهی یا برچسب معتبر معاینه فنی163
50000100000100000  حمل سرنشین اضافی با موتورسیکلت به ازای هرنفر164
100000100000100000  عدم توجه به اخطار و تذکر پلیس165
50000100000100000  عدم استفاده از تاکسیمتر166
100000100000100000  دست گرفتن موتورسیکلت سوار، دوچرخه سوار، اسکیت سوار، اسکوتر و  نظایر آن به وسیله  نقلیه  در حال حرکت167
50000100000100000  یدک کشی یا حمل بار غیر متعارف به وسیله موتورسیکلت یا دوچرخه168
300005000050000  حرکت دادن وسایل نقلیه دارای چرخ فلزی در راه‌ها169
300005000050000  نداشتن تجهیزات ایمنی از قبیل رنگ یا بوق ، ترمز، چراغ یا چراغ عقب و نور تاب  دوچرخه پایی170
300003000030000  عبور عابر پیاده از محل‌های غیر مجاز سواره رو و همچنین از طول راه‌هایی که دارای پیاده رو است171
000  تجاوز از  سرعت مجاز تا 10کیلومتردر ساعت172
000  تجاوز از  سرعت مجازبیش از 10 کیلو متردر ساعت173
000  تجاوز از سرعت مجاز (بیش از 30 تا 50 لیلومتر بر ساعت)174
000  تجاوز از سرعت مجاز (بیش از 50 لیلومتر بر ساعت)175
000  رانندگی با وسیله نقلیه کثیف در سطح معابر (منطقه آزاد کیش)176
000  عدم استفاده از لباس فرم در حین رانندگی با خودرو های عمومی (منطقه آزاد کیش)177
000  استفاده از سیستم های تصویری در خودرو (منطقه آزاد کیش)178
000  بیرون بردن دست از پنجره خودرو  (منطقه آزاد کیش)179
000  حرکت در پیست دوچرخه سواری (منطقه آزاد کیش)180
000  رفتار نامناسب راننده با مسافر (منطقه آزاد کیش)181
000حداکثر نمره منفیحداقل نمره منفیاستفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت بالای 60 لیلومتر

دریافت خلافی با استفاده از USSD

با شماره گیری #110* میتوانید موارد زیر را استعلام نماید.

  1.  انواع استعلام
  2.  پرداخت هزینه برخی خدمات
  3. اطلاع رسانی
  4. کارت هوشمند
  5. پیگیری مدارک ارسالی

استعلام خلافی با ussd

 

چگونه خلافی خودرو را تلفنی دریافت کنیم؟

برای دریافت تلفنی خلافی خودرو فقط کافی است از منزل و یا محل کار خود با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید و از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوید. در این روش امکان چاپ قبض وجود ندارد و شما باید اطلاعات مربوط به قبض را به طور کامل از طریق تلفن وارد نماید. استعلام خلافی با تلفن روش محبوبی نمی باشد، استفاده از اپلیکیشن های پرداخت و استعلام قبض محبوبیت بالایی دارند. چرا که برخی از این اپلیکیشن ها امکان گزارش ماهانه مقدار خلافی را دارند و با ارسال پیام کاربران را از میزان خلافی خودرو مطلع می نمایند.

برای پرداخت خلافی خودرو همواره نیاز به یک کارت عضو شتاب و رمز دوم و CVV است.

با توجه به وجود دوربین های ثبت خلافی خودرو در اکثر چهار راه ها و  بزرگ راه های کشور همواره ممکن است بدون این که اطلاع داشته باشید خودرو شما جریمه گردد و در سابقه خلافی شما ثبت شود. بنابرین پیشنهاد می شود که همواره از سامانه استعلام خلافی ماشین و موتور سیکلیت در بازه های زمانی خاص استفاده نمایید تا از میزان جریمه خود مطلع گردید. توجه داشته باشید در صورت عدم پرداخت قبض جریمه در بازه زمانی تعیین شده توسط پلیس راهنمایی مبلغ جریمه دوبرابر خواهد شد.یکی از روش های دریافت پیامک تخلفات رانندگی استفاده از کدهای USSD است. با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید با شماره‌گیری کد *۱۱۰# خلافی خودروی خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

پرداخت خلافی خودرو با ussd

بعد از وارد کردن کد ۳ رقمی وارد مرحله بعد می‌شوید. در مرحله بعد ۴ گزینه وجود دارد به نام‌های ۱- پلیس +۱۰، ۲- خدمات راهور ۳- کلانتری و پاسگاه ۴- پلیس آگاهی که باید عدد ۲ یعنی گزینه خدمات راهور را وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه ۲، منوی ۴ گزینه ای مربوط به خدمات پلیس راهور در صفحه گوشی پدیدار میشود که باید گزینه اول، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه باید کد VIN که همان (شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. دقت کنید که حتما به زبان انگلیسی و حروف لاتین را به صورت بزرگ وارد کنید که دچار مشکل نشوید.

پرداخت خلافی خودرو با ussd

در این مرحله ۲ انتخاب دارید؛ اگر فقط مبلغ خلافی خودرو را می‌خواهید عدد ۱ را انتخاب کنید و مبلغ را مشاهده کنید. اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرویتان را می‌خواهید عدد ۲ را واردکنید. با داشتن این شناسه‌ها می‌توانید از طریق سایت اکثر بانک ها و یا دستگاه ATM خلافی خودروی خود را پرداخت کنید.

۴) گرفتن خلافی ماشین با SMS

گرفتن خلافی ماشین با SMS یکی دیگر از روشهایی است که در هر زمان و مکانی میتوانید برای بررسی میزان جریمه خودرو استفاده نمایید. برای دریافت میزان جریمه کافی است کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را به شماره پیامک خلافی ماشین به شرح ذیل ارسال نمایید.

    ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

اس ام اس خلافی ماشین شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد. میتوانید از اطلاعات موجود در اس ام اس خلافی ماشین برای پرداخت جریمه توسط یکی از بسترهای الکترونیکی (درگاه پرداخت اینترنتی ، دستگاه کارت‌ خوان و کدهایUSSD ،…) اقدام نمایید.

استعلام خلافی و پرداخت خلافی در سایت راهور ۱۲۰

  معروف ترین راهکار

استعلام خلافی خودرو آنلایناستفاده  از سایت راهور 120  است. در سامانه  پلیس راهور استعلام خلافی و پرداخت های شما بعد از ۷۲ ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج می گردد.  این سامانه مشکلات فنی زیادی دارد و در اکثر مواقع به دلیل ترافیک بالای سایت قادر به ارائه پاسخگویی  استعلام قبض خلافی  و پرداخت قبض خلافی  به کاربران نمی باشد. از دیگر امکانات سایت rahvar120.ir  استعلام طرح ترافیکی و طرح  زوج و فرد است . سایت راهور ۱۲۰ برای آی پی های خارج از کشور بسته است لذا اگر قصد استعلام خلافی خودرو از این سایت را دارید با آپی های داخل کشور و بدون VPN به سامانه پرداخت قبض خلافی مراجعه کنید. سایت راهور ۱۲۰ برای  پلتفرم های مختلف منجمله گوشی  موبایلو تبلت بهینه نمی باشد و کاربران در هنگام پراخت قبض با موبایل راحت نیستند. استعلام خلافی از سایت راهور به صورت آفلاین می باشد. این امر برای بالا بردن امنیت وبسایت راهنمایی رانندگی اتخاذ شده است. از امکانات سایت راهور دریافت شناسه قبض جریمه رانندگی است. از دیگر امکانات سایت پلیس راهور امکان پرداخت خلافی خودرو به صورت اقساط می باشد.

سایت راهور 120

خلافی خودرو در تلگرام

البته روش های دیگر پرداخت خلافی خودرو نیز وجود دارد که محبوبیت چندانی ندارند از جمله  میتوان به دریافت خلافی خودرو از طریق تلگرام اشاره کرد که با استفاده از روبات های خلافی پیاده سازی شده اند. در این روش کاربر نیازمند  شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی  می باشد و با توجه به فیلتر شدن تلگرام توصیه می گردد که از این روش برای مشاهده خلافی خودرو خود استفاده نکنید.

خلافی : نکته های پایانی که باید بدانیم.

اگر میزان خلافی  شما بیشتر از یک میلیون تومان باشد حتما در اسرع وقت با مراجعه به سامانه خلافی قبضینو اقدام به پرداخت مبلغ جریمه قبض خلافی نمایید، چون برای جریمه بیشتر از یک میلیون امکان توقیف خودرو شما وجود دارد و در  صورت توقیف خودرو باید علاوه بر جریمه خودرو هزینه ترخیص از پارکینگ را نیز  پرداخت نمایید. برای آگهی از خلافی خود میتوانید از روش های مطرح شده خلافی در این پست استفاده نماید.

درصورتی‌که از طریق‌های کد های USSD و یا اس ام اس جریمه خود را پرداخت نمایید، مدت‌زمان چندروزه‌ای طول می‌کشد تا این پرداخت در سیستم ثبت شود.

www.ghabzino.com/bills

اپلیکیشن های پرداخت خلافی:

در سایه  گسترش تلفن های همراه هوشمند، استفاده از نرم افزار ها، فرایند استعلام و پرداخت جریمه رانندگی را بسیار راحت کرده اند. برای مثال پرداخت جریمه رانندگی با آپ و استعلام و پرداخت  قبض قبضینو، مشاهده قبوض سکه و نرم افزار 733 از جمله معروف ترین اپلیکیشن های این حوزه می باشند. حتی برخی از این نرم افزار ها  احتمال جریمه شدن در هر مسیر را  بر حسب سوابق در اختیار راننده قرار می دهد و امکان مشاهده و خرید بیمه شخص ثالث ، امکان استعلام تصادفات رانندگی شامل: تاریخ ، علت ، نوع ، رنگ خودرو ، شهر،خدمات پلیس  و جدول تعرفه های جرایم را فراهم می کنند.

مراحل ترخیص و استعلام خودرو توقیفی در پارکینگ راهور

اگر برای بار اول است که خودروی شما توسط نیروی انتظامی به پارکینگ خلافی منتقل شده، بهتر است کمی وقت گذاشته و مراحل ترخیص خودرو توقیفی و ترخیص خودرو تصادفی را مطالعه کنید تا حداقل کمتر دچار دردسر و تلف شدن زمان شوید. جدای از اینکه انتقال خودرو به پارکینگ توسط جرثقیل‌های نیروی انتظامی همیشه دارای احتمال آسیب رسیدن به بدنه خودرو و سیستم تعلیق است، بیشتر ناراحتی مالکان، روند خارج کردن ازسامانه پارکینگ ناجا و پرداخت جریمه خلافی است.

  برای استعلام میزان  خلافی و مشاهده جریمه رانندگی به سامانه پرداخت جریمه خلافی مراجعه کنید.

در این مقاله فرآیند خارج کردن خودرو از پارکینگ و کارهایی که باید قبل و بعد از آن را انجام دهید شرح خواهیم داد. البته علاوه بر پارک در محل‌های ممنوع دلایل دیگر همچون تخلفات رانندگی سنگین همانند سرعت بیش از حد مجاز، همراه نداشتن مدارک اصلی ماشین و گواهینامه، تصادف وعدمپرداخت جریمه خلافی ماشین و یا موتور سیکلیت  ... نیز می تواند موجب توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ راهور گردد. در هر حال برای  استعلام خودرو و خارج کردن خودرو توقیف شده از پارکنیگ با کمترین دردسر حتما کارهای زیر را انجام دهید.

پارکینگ راهور ناجا

 برای استعلام خودرو توقیفی تماس با پلیس ۱۱۰ و راهور  برای اطمینان از انتقال به پارکینگ و همچنین پرسیدن نام و آدرس پارکینگی که خودرو به آن منتقل شدهآماده کردن مدارک ماشین شامل کارت ماشین، برگ سبز خودرو و بیمه نامه خودرو همراه با کپی آماده کردن مدارک شخصی شامل کارت ملی، شناسنامه و گواهینامه همراه با کپی بررسی واطمینان از پرداخت جریمه‌های رانندگی و آگاه بودن از ریز خلافی خودرو و چاپ قبض جریمه خلافی ماشین اقدام به ترخیض خودرو نماید.

  • بررسی و اطمینان از پرداخت عوارض شهرداری خودرو
  • تهیه وکالت نامه از مالک خودرو توقیفی در صورتی که خودرو به نام شما نیست (برای مثال خودرو به نام همسر شماست)
  • مراجعه به پارکینگی که خودرو به آن منتقل شده و گرفتن برگه توقیف خودرو و برگه جریمه که معمولا به آن پیوست می شود.
  • مراجعه به ستاد ترخیص راهور مربوطه در شهر
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه شامل هزینه جرثقیل و ... در ستاد ترخیص
  • اخذ مجوز ترخیص خودرو توقیفی
  • مراجعه به پارکنیگ برای تحویل ماشین توقیفی
  • کنترل بدنه و سیستم تعلیق خودرو و اطمینان از آسیب ندیدن آن‌
  • همراه داشتن بیمه شخص ثالث

بیمه خودرو

 

ترخیص و استعلام پارکینگ از پلیس 110

خونسردی خود را حفظ کنید، عصبانی نشوید و با ۱۱۰ تماس بگیرید تا هم استعلام توقیف خودرو و هم  آدرس پارکینگ خودرو توقیفی را پیدا کنید.

همیشه لحظه‌ای که به محل پارک خودرو توقیفی می روید و متوجه می شوید که خودروتان سر جایش نیست، یکی از سخت ترین زمان هاست. در لحظه اول نگران می شوید که خودروی شما دزدیده شده و بعد که کمی اطراف را بررسی می کنید و چشمتان به تابلوی پارک ممنوع می افتد حدس میزنید که دست پلیس در کار است.  برای  اطلاع از جابه جایی اتوموبیل به پارکینگ پلیس بهترین کار این است که با ۱۱۰ تماس بگیرید و مطمئن شوید که خودرو به سرقت رفته یا توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده. در صورتی که خودرو توقیف شده و به پارکینگ راهور منتقل شده بود، نام و آدرس پارکینگ را از اپراتور ۱۱۰ بپرسید. تنها راه استعلام پارکینگ راهور این می باشد.

 

آماده کردن مدارک خلافی ماشین توقیفی  و مراجعه به پارکینگ راهور 120

پارکینگ‌های راهنمایی رانندگی و همچنین ستادهای ترخیص خلافی خودرو  از ساعت ۷ صبح شروع به کار می کنند. برای اینکه کمتر وقتتان تلف شود و همچنین کمتر هزینه پارک در پارکینگ دهید، بهترین کار این است که فردای همان روز توقیف خودرو کار ترخیص خودرو را شروع کنید.  ابتدا مدارک شخصی و مدارک خودرو را آماده کنید و از آن‌ها یک نسخه کپی تهیه کنید. مهمترین مساله در آماده کردن این مدارک این است که برای ترخیص خودرو حضور خود مالک ضروری است و در صورتی که مالک نمی تواند به صورت حضوری به ستاد ترخیص خودرو توقیفی مراجعه کند، حتما باید وکالت نامه به یک فرد دیگر برای این کار اعطا کند. مدارک زیر برای ترخیص لازم است و حتما اصل و کپی آن را باید آماده کنید.

  • شناسنامه مالک خودرو
  • کارت ملی مالک ماشین
  • گواهینامه
  • کارت ملی وکیل (درصورتی که شخصی که ستاد ترخیص مراجعه می کند مالک نیست و وکالت نامه دارد)
  • کارت ماشین توقیفی یا موتور سیکلت خاطی
  • برگ سبز ماشین توقیفی
  • بیمه نامه خودرو توقیفی

علاوه بر مدارک بالا لازم است تا با مراجعه به پارکینگ، برگه مربوط به توقیف خودرو و برگه جریمه که همراه با آن است را نیز دریافت کنید. به هنگام دریافت این برگه‌ها  از متصدی پارکینگ سوال کنید به کدام اداره ترخیص باید مراجعه کنید. البته در شهرستان‌ها معمولا اداره های ترخیص در خود ساختمان مرکزی پلیس راهور قرار دارد اما در شهرهای بزرگ همچون تهران چند اداره ترخیص وجود دارد.

استعلام خلافی قبضینو

استعلام خلافی و جریمه‌ رانندگی و واریز خلافی خودرو توقیفی

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای ترخیص خودرو تهیه تاییده عدم خلافی است. برای این کار قبل از مراجعه به اداره ترخیص با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +10 اقدام به تهیه لیست خلافی ماشین کنید. هزینه پارکینگ ماشین توقیفی هم به پای شما است. اگر دارای خلافی بودید حتما باید اقدام به پرداخت خلافی خودرو کنید. به صورت اینترنتی می توانید از سامانه پرداخت خلافی رانندگی  استفاده نماید یا به شعب بانک ملی مراجعه کنید.  بعد از پرداخت لیست خلافی  ماشین و یا اگر خلافی نداشتید از آن برگه نیز یک کپی تهیه کنید.

خودرو توقیفی

 تسویه عوارض شهرداری خودرو جهت ترخیض ماشین تصادفی

علاوه بر تسویه خلافی خودرو و موتور سیکلت  و جریمه‌ رانندگی، باید عوارض مربوط به شهرداری خودرو را نیز پرداخت کنید. برای این کار می توانید به سایت   www.cartax.ir  مراجعه کنید.

 مراجعه به اداره ترخیص خودرو خلافی

با همراه داشتن اصل و کپی مدارک می توانید به اداره ترخیص و  مربوطه مراجعه کنید. در اداره ترخیص ابتدا یک برگه ترخیص به شما داده می شود تا اقدام به پر کردن آن بکنید. بعد از آن کلیه مراحل توسط اپراتور ها و کارکنان اداره ترخیص به شما شرح داده می شود. در نهایت در صورتی که مدارک مشکل نداشته باشند، با دریافت هزینه جرثقیل و پارکینگ نامه ترخصی صادر می گردد.

پارکینگ راهور و استعلام خلافی

 مراجعه به پارکینگ نیروی انتظامی برای تحویل گرفتن ماشین توقیف شده

با برگه ترخیص  خلافی گرفته شده از اداره ترخص خودرو ، به پارکینگ نیروی انتظامی که خودرو در آن توقیف شده مراجعه کنید و خودرو خود را  ترخیص نماید.  حتما بدنه خودرو  ترخیصی و سیستم تعلیق آن را کنترل کنید تا در حین انتقال خودرو به پارکینگ مشکل و آسیبی به آن وارد نشده باشد.در ضمن پس از ترخیض خودرو خود در همان روز دو باره در مکان های پارک ممنوع قرار ندهید. زیرا ممکن است در یک روز یک خودرو به دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی چندین بار توقیف نمایند.

شاید یکی از دلایل توقیف ماشین شما جریمه بالای یک میلیون ریالی می باشد.

لازم به ذکر است که اگر مبلغ جریمه رانندگی شما بیشتر از یک میلیون تومان باشد، امکان توقیف خودرو شما توسط مامورین راهنمایی و رانندگی راهور وجود دارد. لذا همیشه اقدام به استعلام جریمه خودرو خود نماید. برای پرداخت قبض جریمه رانندگی میتوانید از سامانه پرداخت قبضینو استفاده کنید.

برای اطلاع از انتقال اتومبیل به پارکینگ پلیس راهو و استعلام خودرو توقیفی از طریق اس ام اس، اعداد شماره پلاک خودرو را به شماره ۳۰۰۰۵۳۵۳ ارسال کنید. برای نمونه شماره پلاک |ایران۲۲|۶۷۸ ج۱۷| را باید به این شکل بفرستید : ۱۷۶۷۸۲۲

در بعضی از تبلیغات غیر قانونی مدعی می شوند که میتواند مبلغ جریمه شما را پاک کنند. این افراد سود جو  و با اغفال مردم سعی در کلاه برداری دارند. هرگز از راه های غیر قانونی برای تصفیه خلافی رانندگی خود اقدام ننماید. در صورت مشخص شدن این جرم، پیگرد قانونی دارد.

قریباً تمام کسانی که حداقل یک بار اقدام به خرید و فروش خودرو نموده اند با دریافت خلافی خودرو آشنایی دارند هم اکنون راهنمایی و رانندگی کشور چند روش برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته است که اکثر آنها به صورت الکترونیک می باشد و نیازی به مراجعه ی حضوری چه برای دریافت برگه خلافی و چه به منظور پرداخت قبض جریمه نمی باشد. در گذشته برای دریافت برگه خلافی خورو می بایست که به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می کردید ولی هم اکنون می توانید به راحتی از طریق اینترنت برگه خلافی دریافت و میزان جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. برای آشنایی با روش های استعلام خلافی با ایپرداخت قبضینو همراه باشید. روش اول: دریافت خلافی خودرو از طریق وبسایت راهور راهنمایی و رانندگی کشور وبسایتی را برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته است شما می توانید با مراجعه به وبسایت پلیس راهور اقدام به دریافت برگه خلافی خودروی خود نمایید. طبق اطلاعاتی که در صفحه استعلام این سایت درج شده است اطلاعاتی که در این سایت موجود می باشد آفلاین می باشد و به سرورهای پلیس راهور متصل نمی باشد و به طور هفتگی بانک اطلاعاتی این سایت آپدیت می شود. یکی از مهمترین دلایل آفلاین بودن این بخش تامین امنیت اطلاعات سامانه پلیس راهور می باشد. پس از پرداخت مبلغ قبض جریمه پس از مدت 72 ساعت در سامانه پلیس راهور درج خواهد شد که پس از آپدیت بع ماشین کارت ماشین وبسایت راهور وبسایت راهور روش دوم: دریافت خلافی خودرو به صورت پیامکی برای این که بتوانید میزان خلافی خودروی خود را به صورت پیامکی دریافت نمایید کافیست که کد 17 رقمی VIN را که بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده است را به یکی از شماره های زیر پیامک نمایید: شماره اول: 1101202020 شماره دوم: 110005151 شماره سوم: 30005151 سپس میزان خلافی شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید. برای پرداخت قبض جریمه خودروی خود می توانید از وبسایت ایپرداخت قبضینو در بخش پرداخت قبض استفاده نمایید. کد VIN روی سند خودرو کد VIN بر روی سند مالکیت کد VIN بر روی کارت خودرو کد VIN بر روی کارت ماشین روش سوم: دریافت خلافی خودرو با مراجعه به دفتر پلیس +10 برای دریافت برگه خلافی به این روش می بایست که دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ 27 هزار تومان به همراه تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات که ده هزار و پانصد تومان می باشد اقدام به استعلام خلافی نمایید و در صورتی که خلافی شما بیش از 3 برگ باشد می بایست که برای هر برگ مبلغ دویست تومان پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که تنها رانندگانی می توانند از این روش استفاده نمایند که مجموع خلافی خودروی آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد و برای رانندگانی که جرایم رانندگی آنها بیش از این مقدار می باشد می بایست که راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند

http://www.rahvar120.ir/

https://ghabzino.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.